Fem nya medlemmar hos Sveriges Bryggerier

Fem nya medlemmar hos Sveriges Bryggerier

Sveriges Bryggerier firar 130-årsjubileum 2015 och fortsätter att växa i antalet medlemmar. På styrelsemötet i december valdes fem nya medlemmar in; Beer Studio, Södra Maltfabriken, Centralbryggeriet Linköping, Carlskrona Bryggeri och Barlingbo Bryggeri är nu samtliga medlemmar i Sveriges äldsta branschförening. Tidigare i höstas valdes också Monks in som medlem.

Sveriges Bryggerier är branschföreningen för de svenska bryggerierna, läsk-vatten och ciderproducenterna. Vi tar ansvar för miljön genom retursystemet för röd och blåbacken, pantsystemet för burk- och pet via Returpack och återvinning genom Svensk Glasåtervinning.

För att kunna bli medlem i Sveriges Bryggerier/Bryggareföreningen måste man ha sin produktion i Sverige.