TATAA Biocenter - ett av Sveriges snabbast växande teknikföretag

TATAA Biocenter listas som ett av Sveriges snabbast växande teknikföretag av revisions- och konsultföretaget Deloitte. Listan Sweden Technology Fast 50 inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik – från internet och datautrustning till Life Sciences, kommunikation och clean technology. Rankningen baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under en fyraårsperiod.

- Det är en fantastisk bedrift av våra anställda att växa TATAA Biocenter från en utbildningsplattform till en av Europas ledande tjänsteleverantörer till läkemedels- och diagnostikindustrin. Det bådar gott inför den satsning på cell och genterapi samt internationell expansion TATAA Biocenter påbörjat under året, säger VD Mikael Kubista.

– Det är så roligt att få uppmärksamma och fira företagen i årets Deloitte Sweden Technology Fast 50. Bolagen på listan, och deras smarta lösningar och tjänster, speglar Sveriges ledande position inom innovation, entreprenörskap och digital transformation. Att kvalificera till en plats på listan är en imponerande bedrift och vi ser fram emot att följa dessa företag framöver, säger Ester Sundström, partner och ansvarig för Deloitte Sweden Technology Fast 50.