Träffa Janpeter Bardèn på Rönnes i Sundsvall

Träffa Janpeter Bardèn på Rönnes i Sundsvall

Vi är tillbaka på Rönnes i Sundsvall, och träffar Janpeter Bardén. Janpeter, eller JP som han kallas, är en go och glad prick som älskar fiske, motorcyklar och utförsåkning. Han är en fena på hydrauliktätningar och har gedigen erfarenhet när det gäller att hjälpa Sundvalls industrier med lager, tätningar och remmar.

När JP inte är på kontoret älskar han att köra motorcykel, camping och friluftsliv. Det stora sommarintresset är fiske. Han har dragit upp flera stora fiskar i sitt liv, bland annat en lax på 12,8 kg, en gädda på 12 kg och en abborre på 1,6 kg. På vinterhalvåret åker han gärna slalom.

På jobbet är Janpeter innesäljare och han sköter även om butiken på Rönnes där vi bland annat säljer packningar, hydrauliktätningar, kilremmar, kullager och rullkedja.