TP-Skolan: O-ringar, del 2

TP-Skolan: O-ringar, del 2

I förra avsnittet av TP-Skolan pratade vi lite allmänt om o-ringar och hur de används. Vad är en o-ring? De vanligaste materialen och lite vad man kan tänka på när man ska välja rätt o-ring.

Denna veckan kommer vi gräva lite djupare när det gäller just vilka material som finns och vad de olika materialen är bra för. Det finns så klart en uppsjö med alternativ för olika temperaturer, media, tryck, applikationer och så vidare. Helt enkelt en unik lösning för varje utmaning.

Ibland kan det vara svårt att veta vilket o-ringsmaterial man ska använda sig av och det är då vi på Teknikprodukter finns här för att hjälpa er att välja rätt. Vi har bred kunskap(kanske branschens bredaste?), gällande o-ringar och o-ringsmaterial och vi kan guida er genom den djungel av olika material och standarder som finns.