Träffa vår Hållbarhetsansvarige Marcus Wallstedt

Träffa vår Hållbarhetsansvarige Marcus Wallstedt

Andre man ut i vår nya videoserie där ni får träffa teamet bakom Teknikprodukter är Marcus Wallstedt - Hållbarhets- och IT-ansvarig. Marcus är en klurig och pålitlig medarbetare med känsla för detaljer. När man har en utmaning är Marcus den man går till. Han har alltid en bra lösning på de flesta problem. På fritiden är Marcus en entusiastisk långdistanscyklist och flitig tyngdlyftare hemma i det egenbyggda gymmet i garaget.

Marcus började på Teknikprodukter 2010. Till en början var tanken att han skulle arbeta som utesäljare, men efter en tid sadlade han om till innesäljare. När Teknikprodukter år 2014 förvärvade Scandinavian Friction AB var Marcus en av dem som var med och fick lära sig allt och lite till om friktionsmaterial. Marcus är vetgirig och påläst, han lämnar ingenting åt slumpen och kan det mesta om friktionsmaterial, transmissioner och kullager.

På senare tid har Marcus fokuserat mer och mer på hållbarhet och IT, de två områden som idag är hans huvudsysslor. Marcus gillar att cykla, styrketräna, spela gitarr och njuter gärna av en bra film.

Detta är den andra delen av vår videoserie där ni kunder får chansen att lära känna våra medarbetare lite mer på djupet.