B.A.B.Y. Runners Team Sverige i samarbete med Coop föreläsningsturné

B.A.B.Y. Runners Team Sverige samarbetar i år med Coop föreläsningsturné där medieprofilen och författarinnan Martina Haag är hälsoinspiratör. Martina bjuder skojfriskt på sin egen resa från försoffad fyrabarnsmamma till maratonlöpare och har skrivit boken "Heja, Heja".

Förhoppningen är naturligtvis att få fler kvinnor att hitta rörelseglädjen i löpningen och springa Vår Ruset- årets största löparfest! Löparyran startar den 5 maj i Malmö och avslutas den 9 juni i Östersund.

För andra året i rad arragerar B.A.B.Y. Runners Team Sverige den uppskattade "Stadskampen" tillsammans med Vår Ruset och nätverket erbjuder gratis träning, motiavtion och teambuilding en gång i veckan till kvinnor över hela Sverige- tränade som otränade!

Nätverkets härliga initiativtagare kommer att finnas på plats på Vår Rusets- inspirationskvällar och i alla fyra städerna med ambitionen fånga upp- och inspirera deltagare på plats.

Få försprång i Vår Ruset med Martina Haag

Inför Vår Ruset erbjuder Coop en riktig kickstart – eller kanske till och med en kick i baken. Kom och inspireras av löpentusiasten, och Coops egen inspirationskälla för Vår Ruset, Martina Haag i en härlig och rolig föreställning i Vår Rusets tecken.

Som Martina själv säger ”Ge mig 10 minuter så kan jag få vem som helst att börja springa”. Den här föreläsningen peppar alla – till och med den lataste soffpotatisen till att komma igång med träningen inför Vår Ruset.

På plats finns också Sara Begner, Coops matinspiratör som inspirerar dig hur du med en liten insats kan du få till godare, grönare och sundare vanor i ditt kök. Alla vet vi vad vi ska äta, men hur får vi det att bli verklighet i vardagen?

Läs mer om föreläsningskvällen HÄR.

Beställ din biljett idag!

3 mars: Malmö, Nöjesteatern www.juliusbiljettservice.se
4 mars: Göteborg, Lisebergsteatern www.ticnet.se
17 mars: Örebro, Konserthuset www.ticnet.se
18 mars: Stockholm, Coop huvudkontor Solna www.ticnet.se
19 mars: Stockholm, Coop huvudkontor Solna www.ticnet.se

Pris 250 kr, exkl serviceavgift.

Medlemspris för Coop-medlemmar!
Som Coop-medlem får du medlemspris på föreläsningen, pris 150 kronor. Medlemmar beställer sina biljetter via www.coop.se

Vi i B.A.B.Y. är medlemmar på Coop så bli det du med- det lönar sig i längden!

Anmäl dig till Vår Ruset idag på varruset.se!

• träningsförebild
  • sveriges största löparfest
  • inspiration
  • kvinnor för kvinnor
  • baby runners team
  • rikstäckande löparcommunity
  • kvinnors hälsa
  • gratis löpning för kvinnor
  • coop
  • martina haag
  • vår rusets inspirationskvällar
  • vi gillar starka kvinnor

Är du en aktiv tjej med myror i benen som hellre rör på dig än sitter stilla på rumpan och fikar? Har du tröttnat på uteliv och sena kvällar och hellre hittar en kvalitativ gemenskap där man umgås utan alkohol? Eller behöver du gå ner några kilon i vikt och bli av med de där retsamma kärlekshandtagen som kommit till av för många myskvällar och tv-tid i soffan? Tycker du att gym och träningskort är en för stor utgift för din budget?

Då har du kommit rätt!

B.A.B.Y. Runners Team Sverige erbjuder kvinnor i alla åldrar GRATIS löpträning, teambuilding och coaching en gång i veckan på amatörnivå. Vi är noga med att anpassa nivån på träningen efter målgruppen så att alla kan hänga med. Du behöver inga förkunskaper mer än att ha kondition nog för att kunna jogga 2-3 km i ett lugnt tempo. Löpning är en tacksam träningsform då man utvecklas snabbt och konditionen går enkelt att träna upp. Hos oss har du också möjlighet att utmana ditt ledarskap genom att på eget initiativ ansöka om att få hålla i veckans träningspass.

Löpning har blivit en populär träningsform som växer så det knakar och vi vill skapa ett rikstäckande engagemang för kvinnor som vill komma igång med sin löpning.

Vi vill aktivera kvinnor runt om i landet för att få fler kvinnor att röra på sig och upptäcka ett nytt roligt och prestigelöst sätt att umgås på.  Att träna utomshus tillsammans med andra är också mycket mer säkert under det mörka vinterhalvåret. Under våren 2014 kommer B.A.B.Y. precis som i fjol, att arrangera "stadskampen" tillsammans med Vår Ruset.

Anmäl HÄR dig till vårt matiga nyhetsbrev som skickas ut en gång i månaden som en medlemspremie med exklusiva rabatter, blogginspiration, nätverksnyheter och inbjudningar till våra inspirationsdagar:

Läs mer på www.thebabynetwork.se