Pressmeddelande -

Entreprenörer från Kiruna sätter siktet på att förändra den nordiska klockmarknaden.

Henry Salmela och Dennis Sammelin möttes i den gemensamma visionen om hållbarhet utifrån att sälja produkter med hög kvalitét som håller över lång tid. Resultatet blev TIDLÖS - en linje premiumklockor som kombinerar skandinavisk design med traditionellt schweiziskt hantverk. TIDLÖS lanserades 1 November.

Idén till TIDLÖS föddes i världens djupaste järnmalmsgruva i Kiruna. Det var här, långt ner under jorden som Henry Salmela arbetade som gruvarbetare och först drömde om klockor, vars kvalité inte bara skulle återspegla den tidlösa perfektionen av norra Skandinaviens natur och landskap utan även klockor som skulle tillverkas till perfektion av schweiziska klocktillverkare.

- De flesta klockor som säljs idag är smarta klockor med fokus på digital teknik, eller billiga och massproducerade klockor. Klockmakeri är ett otroligt hantverk och vår ambition är att få fler människor att vilja bära klockor med hög standard för schweizisk kvalitet, med ren och enkel design, säger Henry Salmela, medgrundare av TIDLÖS.

TIDLÖS grundades av Henry, tillsammans med den lokala entreprenören Dennis Sammelin från Kiruna. Dennis har arbetat med försäljning och produktion i över 20år och driver vid sidan om TIDLÖS även andra projekt och bolag. Även den berömda entreprenören och modedesignern Per Holknekt, medgrundare av Odd Molly, arbetar med TIDLÖS och har även tagit plats i styrelsen.

Tidlösa klockor.

Klockorna döptes till TIDLÖS för att fånga och förmedla kärnan i idén bakom klockorna. TIDLÖS har arbetat flitigt för att förverkliga allt som återspeglar den fantastiska skönheten och tidlösheten i de nordliga regionerna i Skandinavien, samtidigt som de följer kärnattributen för skandinavisk design - enkelhet, minimalism och funktionalism. Detta väcks sedan till liv av schweiziska klocktillverkare som har gått igenom sina färdigheter genom generationer och vars klockor unikt bär märket 'Swiss Made'. Alla klockor lämnar en garanti på sex år, tack vare gedigen och hög tillverkningsstandard.

Läs mer och se alla klockor här!

För mer information, vänligen kontakta;
Henry Samela, medgrundare av TIDLÖS, på henry@tidloswatches.com