Catarina Pommer, ny verksamhetschef för akut- och diagnostikenheterna på Norrtälje sjukhus.

​Akutchef får nyckelroll på Norrtälje sjukhus

Catarina Pommer, idag chef för akutmottagningen på Norrtälje sjukhus, tar över som verksamhetschef för akut- och diagnostikenheterna på sjukhuset. Hon ser fram emot att fortsätta utveckla sjukhuset och Norrtäljes roll i framtidens hälso- och sjukvård.

– Det känns fantastiskt kul att få möjlighet att vara med i den fortsatta utvecklingen av vårt fina och uppskattade sjukhus – och att få göra det tillsammans med TioHundras övriga verksamheter, säger Catarina Pommer, som varit enhetschef på akuten i två och ett halvt år. Tidigare har hon också arbetat som sjuksköterska på mottagningen.

Nya utmaningar väntar nu, som verksamhetschef för såväl akuten som röntgen, endoskopienheten och klinisk fysiologi. Och det i en tid när larmen duggar tätt om överbeläggningar och personalbrist inom akutsjukvården.

Viktig roll i framtidens sjukvård

Norrtälje har glädjande nog kunnat redovisa fortsatt fina resultat under 2016, med korta väntetider på akuten och få färdigbehandlade patienter kvar på sjukhuset i väntan på utskrivning.

– Samtidigt får vi en allt viktigare roll i Stockholms läns akutsjukvård. Det är verkligen spännande att få vara med i ledningen för TioHundra och Norrtälje sjukhus när vi nu går in i framtidens hälso- och sjukvård, säger Catarina Pommer.

TioHundras VD Peter Graf välkomnar Catarina Pommer som ny verksamhetschef.

– Jag är verkligen glad att vi har kunnat rekrytera en så drivande och kompetent chef som Catarina. Hon har bidragit till fantastiskt fina resultat på akutmottagningen, som ju är känd både för korta väntetider, hög kundnöjdhet och medarbetare som trivs. Nu får vi dra nytta av hennes värdefulla kompetens i bolagsledningen, säger Peter Graf.

Catarina Pommer tillträder den 20 februari.