Titania bygger om omsorgsboende för Micasa.

Titania bygger om omsorgsboende för Micasa.

På Majstångsvägen 5-7 i Hägersten har Titania på offentlig upphandling fått en utförandeentreprenad som omfattar ombyggnation av den befintliga lokalen till vård- och omsorgsboende för Stockholms Stads fastighetsbolag Micasa Fastigheter i Stockholm AB.

Ombyggnationen av fastigheten Kastanjen 7, som är byggd på 1980-talet och ligger i Midsommarkransen omfattar hus 1, plan 2 och 3 samt hus 2, plan 3, till vård- och omsorgsboende med totalt 33 st lägenheter. Inom dessa lokaler var det tidigare ett servicehus och arbetena som påbörjas i maj 2012 skall avslutas i januari 2013.

Bland annat skall följande genomföras under entreprenaden:

- Nya våtrum skall byggas.

- Delar av huvudentrén skall rivas och byggas upp på nytt.

- Plastmattor och golvlister i korridorerna, WC och vissa andra utrymmen skall rivas upp och bytas ut mot nya.

- Nya sopnedkast skall installeras.

- Yttertaket skall målas och isoleras.

- Innegården skall stensättas.

- Omfattande målningsarbeten både invändigt och utvändigt på fastigheten.

- Befintliga fönster skall målas om och kompletteras så de uppfyller full funktion.

- Projektet innebär även omfattande rivning och nydragning av elsystemet.

Precis som Titania, så arbetar Micasa utifrån strikta miljöriktlinjer, vilket bland annat innebär att rivet material skall källsorteras och återvinnas för att uppfylla kraven i gällande lagstiftning.