Premiär! TOMRA är nu integrerat med Turnpikes system och Samsungs smartwatches.

Press release -

TOMRA och Turnpike: Partnerskapet som Digitaliserar Returstationer för Proaktiv Personal.

TOMRA, världsledande inom automatiserad returhantering och svenska wearable tech-bolaget Turnpike - har inlett ett strategiskt samarbete. Detta partnerskap utgör en milstolpe inom digitalisering och realtidskommunikation för återvinningssektorn, med fokus på att uppgradera såväl daglig drift av maskinerna som kundupplevelsen och butikspersonalens arbetsdag.

Att ha en modern och väl fungerande returstation blir allt viktigare för dagligvaruhandeln. Människor pantar i allt större utsträckning och butikerna som har bäst användarupplevelse drar kunder till butikerna. När återvinning blir ett reellt konkurrensmedel, så ökar behovet att ta bort all tänkbar friktion och underlätta den dagliga driften.

Nu kan man få Tomra - med Turnpike integrerat.

Systemet som är enkelt att sätta upp och använda - kan t ex i realtid informera rätt person i butiken att snabbt ta sig till en pantmaskin där en kund önskar hjälp eller där ett problem uppstått. Systemet hjälper även till proaktivt när t ex ett kärl i maskinen är 95% fullt, så rätt personal kan agera, innan ett problem uppstår.

"Att samarbeta med TOMRA och skapa en ännu bättre kundupplevelse och ytterligare större miljövärde är en dröm för oss på Turnpike. Men ännu viktigare är det att det är en dröm för kunden och medarbetarna som får uppleva mindre friktion och möjligheten att agera proaktivt” säger Jonas Borglin, VD för Turnpike.

Tack vare denna innovativa lösning blir det enklare för butikerna att använda sina resurser mer effektivt. Med en smartklocka från Samsung på armen blir butiksmedarbetarna notifierade på ett snabbt och diskret sätt, vilket ökar servicegraden som ger en positiv kundupplevelse.

"Detta samarbete med Turnpike gör det möjligt för oss att ta kundcentrerad och effektiv returhantering till en helt ny nivå. Realitdsuppdateringar direkt till butikspersonalen ger dem verktygen för att agera proaktivt" förklarar Johan Vanerell, VD för TOMRA Sverige.

Turnpikes system med Samsungs smarta klockor ger personalen verktygen att agera på realtidsdata, initierat av kunder, medarbetare och maskiner - vilket skapar en arbetsmiljö med ökad effektivitet, kundfokus och ökad arbetsglädje. Tjänsten används bland annat för att säkerställa att köer inte ska uppstå i kassorna och att kunder ska få hjälp när de interagerar med skärmar och knappar i butikerna. Nu tas nästa steg att koppla upp systemet mot sensorer och kameror – allt för att förbättra och underlätta daglig drift och förbättrad kund- och medarbetarresan

"Det här är en fantastisk nyhet för oss i dagligvaruhandeln som stävar efter att vara i framkant med kund- och medarbetarresan. Returstationen är central för oss idag och nu kan vi vara proaktiva innan ett problem uppstår och ta bort onödig friktion för både kund och personal" säger Markus Wahlgren, butikschef för Stora Coop Visby som är först ut i Sverige att koppla TOMRA till Turnpike.

Både Turnpike och TOMRA delar visionen att använda banbrytande teknologi för att transformera arbetsflöden och resurshantering. Turnpikes mjukvara och Samsungs smarta klockor har nu fullständig integrering med TOMRAs returhanteringssystem, vilket skapar fantastisk synergi mellan bolagen.

Om Turnpike:

Turnpike är ett svenskt wearable tech-företag som utvecklat en innovativ molntjänst och mjukvara för smarta klockor som bärs av personal för att effektivisera driften. Med Turnpikes system kopplar man enkelt upp personalen för att optimera arbetsflödena och servicen i butik och hospitality. Resultatet blir effektivare bemanning, nöjdare personal och kunder och bättre lönsamhet.

Om TOMRA:

TOMRA är världsledande inom automatiserad returhantering och har mer än 82 000 installationer i mer än 60 länder. Med över 50 år i branschen erbjuder TOMRA allt från expertrådgivning före inköp till råd och tips på vägen och service efter installation.

Topics

Turnpike builds software that is transforming the way retail employees work. We enable seamless discreet communication between management and staff that drives real-time customer service and engagement. Our solutions make retail employees more productive, more empowered, and more motivated.

In partnership with Microsoft & Samsung, Turnpike has attracted the attention from H&M, IKEA, Coop, Axfood, ICA. Founded in Stockholm, Sweden 2016 by Carl Norberg, Björn Ögren and Peter Carlsson.

Carl Norberg

Press contact Co-Founder CMO +46760321119

Empower staff to achieve more.

In partnership with Microsoft, Turnpike has already attracted the attention from H&M and IKEA. Founded in Stockholm, Sweden 2016 by Carl Norberg, Björn Ögren and Peter Carlsson.

Turnpike Group
Biblioteksgatan 1