Information om budgetförslag och beslut

Vår och försommar betyder budgettider i kommunen. Många datum och tider är i omlopp, vill därför påminna om de viktigaste hålltiderna eftersom jag fått en del frågor kring det.

Socialdemokraternas förslag redovisades förra veckan, och Alliansens förslag idag, båda två i samband med arbetsutskottets presskonferenser.

Vänsterpartiet presenterar sitt förslag imorgon onsdag den 28 maj klockan 13.00 i byggnadssnämndens sammanträdesrum, stadshuset.

Miljöpartiet presenterar sitt förslag imorgon onsdag den 28 maj klockan 11.00. Plats: Kansliet, V. Norrlandsgatan 13.

Kommunstyrelsen behandlar alla inlämnade budgetar (alla ovan nämnda) tisdag den 3 juni. På måndag den 16 juni äger budgetfullmäktige rum, på stadsbiblioteket. På kvällen den 16 juni klubbas beslutet om vilka uppdrag som ska gälla de kommande åren, och vilka pengar förvaltningarna har för att nå uppsatta mål.

Mer om respektive förslag kan ni läsa på partiernas webbplatser. umea.se publicerar inget material förrän budget- och verksamhetsplan fastställts av kommunfullmäktige den 3 juni.

Läs mer om kommunens budgetprocess här:

För mer information kontakta:

Jörgen Boman
Pressinformatör