Stadshuset bjuder in Umeås medborgare

Under Öppet stadshus, lördag 23 januari, visar Umeå kommun upp en stor del av sina verksamheter. Personal från verksamheterna finns på plats för att ge information om bland annat ungdomsjobben, nya bostäder, planerad utbyggnad av förskolor, vägpaketet, stadskärnans utveckling, tänkbara lägen för en evenemangsarena och fritidsaktiviteter. Umeås medborgare har möjlighet att träffa flera av kommunens politiker, få information om vad det innebär att Umeå har blivit Europas kulturhuvudstad 2014 och mycket mer.

Lördag 23 januari, klockan 11–15
Stadshuset, Skolgatan 31A
Tema: "Framtida satsningar i Umeå"

Programmet på Öppet stadshus erbjuder också utställningar, tävlingar och försäljning av kartor och flygbilder. Det blir musikunderhållning med Snowflake Singers och elever från Umeå musikskola. För barnen finns bland annat ansiktsmålning, ballongkonstnärer, pyssel, clowner och en tipstävling.

Välkommen till stadshuset, Skolgatan 31A

För mer information: