Tävla om Umeå kommuns miljöpris

Nu är det möjligt att nominera till Umeå kommuns miljöpris 2017. Priset kan gå till ett företag, en institution, en skola, en organisation eller enskild person, som har gjort en berömvärd insats för miljö eller hållbar utveckling.

– Miljöpriset är ett sätt för oss att uppmärksamma det viktiga arbetet som görs för miljö och hållbar utveckling. Priset har delats ut sedan 2001 och vi har haft både företag, privatpersoner, en bostadsrättsförening och en skola som vinnare, säger Katharina Radloff, miljöstrateg.

Nominera via webben senast måndag 27 november

Den som vill föreslå en vinnare till miljöpriset går in på www.umea.se/miljopris. Där skriver man en motivering till den som föreslås som pristagare. Det är även möjligt att bifoga foto eller annat som illustrerar förslaget. Sista dag att skicka in förslag är måndag 27 novem­ber.

En jury kommer att bedöma inkomna förslag och priset delas ut vid kommun­fullmäktiges sammanträde måndag 18 december. Juryns bedömning kan inte överklagas.

Tidigare vinnare hittar du på www.umea.se/miljopris.

Katharina Radloff
miljöstrateg