InfiCure Bio, med vd Sofia Mayans och forskningschef Dan Holmberg, har skrivit ett avtal med en ny amerikansk kund.

Stark start på 2023 för InfiCure Bio

InfiCure Bio startar det nya året på bästa sätt. Bolaget har signerat ett avtal med en ny amerikansk kund.
- En positiv trend som startade under hösten 2022 och som vi ser ännu starkare nu är att den amerikanska marknaden har kommit i gång efter pandemin. Det är vårt senaste avtal ett kvitto på, säger vd Sofia Mayans.

InfiCure Bio fortsätter 2023 som man avslutade 2022, genom att skriva avtal med nya kunder. Under hösten skrev Umeåbolaget först avtal med två internationella kunder och följde sedan upp det med ett viktigt samarbetsavtal med ett internationellt CRO, InnoSer Laboratories.

- Samarbetet med InnoSer ökar synligheten för vår NIF-modell och med tanke på de avtal vi signerat den senaste tiden så ser vi med förväntan fram emot de resultat som samarbetet kommer att generera, säger Sofia Mayans.

InfiCure Bio tog före pandemin viktiga steg in på den amerikanska marknaden och skrev flera stora avtal med bolag i USA. Men pandemin slog hårt mot den amerikanska marknaden och InfiCure Bio var snabba med att ställa om affärsmodellen. Bolaget började under 2022 sprida riskerna och marknadsföra modellen på fler marknader, parallellt med den amerikanska.

- Vår strategi under 2022 var lyckad då merparten av kunderna under det gångna året inte var amerikanska bolag. Bolagets målsättning för 2023 är att öka synligheten för NIF-modellen genom att fortsätta vår marknadsföring på multipla marknader, säger Sofia Mayans.

Det nya avtalet visar att InfiCures modell är fortsatt eftertraktad även i USA och det bringar ytterligare framtidstro till Umeåbolaget.

- Varje avtal som vi signerar ger en energiboost till hela verksamheten eftersom det är ett bevis på behovet av och potentialen i vår modell, säger Sofia Mayans.

För ytterligare information:
Sofia Mayans, PhD, vd Inficure Bio
+46 70-366 46 66
sofia.mayans@inficurebio.com

Om Inficure Bio
Inficure Bio är ett life science bolag med fokus på preklinisk utveckling av nya läkemedel för behandling av kroniska inflammatoriska och fibrotiska tillstånd. Bolaget har en panel av prekliniska modeller, inklusive en unik modell, för studier av kronisk inflammation och fibros.
Inficure Bio grundar sig på extensiv kompetens inom immunologi, inflammation och fibros och erbjuder en kompetent och flexibel service inom detta område.
Inficure Bio verkar på en global marknad med kunder i bland annat Australien, USA och Europa. Ytterligare information om bolaget finns på www.inficurebio.com.