123on vann prestigefulla Bully Awards i Barcelona

UPPSALA, 16 oktober 2014. 123on har utnämnts som vinnare av 2014 Bully Award som ges till framstående och ledande europeiska bolag inom media och telekommunikation, TMT. Bolaget vann i kategorin Yearling vilket innefattar bolag som söker eller har fått sådd- eller affärsängelinvestering.

Sammanlagt 60 europeiska bolag fanns med bland finalisterna, som valdes ut bland över 500 bolag inom TMT-sektorn. En panel av meriterade journalister och branschexperter utsåg slutligen 30 vinnare vid den femte årliga ceremonin i Barcelona.

Vinnarna delades in i tre kategorier:

• Yearlings: bolag som söker eller fått sådd- eller affärsängelinvestering

• Young Bulls: bolag som söker eller har fått A-finansiering

• Longhorns: tillväxtföretag

“Vinnarna valdes ut för sin spetskompetens inom ledarskap, innovation och tillväxtpotential. 123on har visat på en bra affärsmodell, tydlig marknadsstrategi och en god insikt om kundernas behov och tekniska lösningar”, säger Farley Duvall en av grundarna till White Bull Summits.

123on ligger i bräschen för nya sätt att använda videoklipp i mobilen, vilket maximerar upplevelsen för konsumenter och för producenter som nu får en ny kanal direkt till målgruppen. Företaget samarbetar med flera av världens största rättighetsägare.

“Vi är såklart väldigt stolta över att vara en av vinnarna av Bully Award. Det är också mycket hedrande att bli erkänd som ett av de ledande TMT-bolagen i Europa av en jury bestående av riktigt tunga namn i branschen”, säger Mikael Jansson, grundare och vd på 123on.

Juryn har genomfört en noggrann granskning av bolagen där vinnarna visat tydlig potential för stark tillväxt och där möjligheterna för framgång är stora.

123on får stöd i sin affärsutveckling genom Uppsala Innovation Centres program UIC Business Prep.

För mer information kontakta:

Mikael Jansson
Grundare och vd, 123on
mj@123on.com

Elizabeth Perry
White Bull Summits,
elizabeth@whitebull.com

Om 123on
Huvudkontoret ligger i Uppsala, Sverige, och grundades av före detta reklamfilmsproducenten och racerföraren Micke Jansson. 123on är den mobila videoplattformen för världens mest passionerade ögonblick. Företagets vision är att videon ska vara det primära sättet för människor att använda och dela sina favoritögonblick på mobila enheter. För mer information, besök www.123on.com.

• 123on
  • mikael jansson
  • bully awards
  • white bull