Tre partier i ny kårledning

Det blir en koalition mellan tre partier som kommer att leda Uppsala studentkår under verksamhetsåret 2006/2007. Vänsterns studentförbund, S-studenter och Uppsala universitets studenter kommer att ingå i kårstyrelsen. Det står klart efter tisdagskvällens fullmäktigemöte. Till ordförande under det kommande året valdes Jenny Carlsson (VSF). Jenny är 24 år, läser medicin och kommer från Lund. Kristina Persdotter (S) valdes till vice ordförande med ansvar för utbildningsfrågor. Kristina, som kommer från Jämtland, är 23 år och studerar på pol mag-programmet. Till vice ordförande med ansvar för studiesociala frågor valdes Susanna Hansson (UUS). Susanna är 26 år, kommer från Karlstad och läser på samhällsvetarprogrammet. Styrelsen består av ytterligare tio ledamöter från de tre partierna. Den nya ledningen tillträder den 1 juli. För mer information kontakta: Jenny Carlsson, tillträdande ordförande Tel. 070-714 28 64

Uppsala universitet
Sveriges första universitet. Kvalitet, kunskap och kreativitet sedan 1477. Utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för samhälle, näringsliv och kultur. Uppsala universitet rankas bland världens främsta lärosäten. www.uu.se

Presstjänsten

Presskontakt Kontorstid alla dagar 070-167 92 96

Elin Bäckström

Presskontakt Presskommunikatör Forskning, utbildning, övergripande 070-425 09 83

Linda Koffmar

Presskontakt biträdande presschef Forskning, utbildning, övergripande 018-471 1959

Anneli Waara

Presskontakt Presschef Övergripande, ledning 018-471 1974

Petra Lindberg

Presskontakt Kommunikatör UU Campus Gotland Uppsala universitet - Campus Gotland övergripande 018-471 82 49

Forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus

Uppsala universitet
Sveriges första universitet. Kvalitet, kunskap och kreativitet sedan 1477. Utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för samhälle, näringsliv och kultur. Uppsala universitet rankas bland världens främsta lärosäten. Besök vår webbplats: www.uu.se

Segerstedthuset, Dag Hammarskjölds väg 7