Gå på virtuell husvisning

VårgårdaHus digitalisering ökar tillgängligheten på kundernas villkor.

VårgårdaHus sätter alltid kunden i centrum och satsar därför digitalt för att ge kunderna information och inspiration på kundens villkor dygnet runt. Därför har man nu introducerat två nyheter som ökar tillgängligheten, dels kan man boka möte med säljare direkt på hemsidan dygnet runt och dels kan man gå på virtuell husvisning genom VR-tekniken när man vill och varifrån man vill, som t.ex. favoritsofffan.

- Det här är ett led i vår vision för att få branschens nöjdaste kunder. Hemsidan har sedan länge varit informativ och inspirerande med bloggare, hemma-hos-reportage, filmer och tips & råd, förutom en utförlig beskrivning av våra 47 husmodeller. Nu tar vi nästa steg med hjälp av den digitala tekniken för att kunderna ska kunna göra sina ärenden på hemsidan, som att boka möte och gå på husvisning, när de själva har tid. Tid är en bristvara idag, speciellt för många av de barnfamiljer som är våra kunder, därför tycker vi det är viktigt att kommunicera på deras villkor, säger Per-Erik Bonander, CEO VårgårdaHus.

Att bygga hus är att förverkliga en dröm. Man vill få det precis som man vill ha det, och det kan man få hos VårgårdaHus. Många av kunderna ser de 47 husmodellerna som idéförslag, medan andra tycker att de är perfekta redan från början.

För VårgårdaHus är det viktigt att kunden känner att de är flexibla. De lyssnar på kunden och är ett bra bollplank hela vägen i husprocessen. Ambitionen är att kunden ska få precis det hus den drömmer om. Det är det VårgårdaHus menar med sitt koncept Drömhuset.

Gå på husvisning från favoritsoffan.

vargardahus.se kan man se hur de utifrån fem olika familjers personliga önskemål lyckades skapa deras drömhus. Man kan se fem filmer eller ta en tur i Villa Annehill via VR. Med teknikens hjälp kan man gå på husvisning hemma i sin egen favoritsoffa. Det enda som behövs är ett par VR-glasögon som man sätter sin mobil i. Med mobilen på plats är det bara att klicka på VR-symbolen uppe i högra hörnet. För att gå in i andra rum tittar man bara på någon av de gröna prickarna sk "hotspots" som man ska ha mitt i bilden.

Boka mötestid direkt på nätet när man vill.

Blir man intresserad och vill diskutera sina husidéer vidare med en säljare är det bara att boka upp ett möte via hemsidan, sedan återkommer säljaren med en mötesbekräftelse.

VårgårdaHus lyssnar innan de bygger, just därför kan de erbjuda sina kunder det drömhus de önskar.