Fullspäckad sporthelg när Viasat frivisar sportkanaler

Nu i helgen öppnar Viasat upp sina sportkanaler så att även de som inte abonnerar på kanalerna kan titta. Helgen är fulladdad med stora events för alla sportälskare, bland annat visas Formel 1, Premier League och NHL. Redan på fredag kväll öppnas kanalerna fritt för de flesta hushåll som har digital-TV via de större TV-operatörerna.

Tittarna kommer få njuta av en bred sporthelg tillsammans med Viasat. På lördag morgon är det dags för kvalet till Formel 1 i Korea på Viasat Motor och tävlingen visas sedan på söndag morgon i samma kanal. Viasat Fotboll och Viasat Sport visar massor med Premier League under hela helgen. Viasat Hockey bjuder på Hockeyallsvenskan och NHL, där den senare har premiär i veckan.

- Vi vill visa upp våra fantastiska sportproduktioner för ännu fler tittare och under den här helgen hoppas vi att det ska finnas något för alla sportälskare att njuta av, säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Man får tillgång till Viasats sportkanaler om man är digital-TV kund hos Viasat, Bredbandsbolaget, Tele2, Sappa, Comhem eller Canal Digital kabel. Kanalerna som öppnas upp mellan 4-6 oktober är Viasat Fotboll, Viasat Hockey, Viasat Motor, Viasat Sport och TV10. Och har man en HD-box kommer man också att kunna se Viasat Fotboll HD, Viasat Hockey HD, Viasat Motor HD, Viasat Sport HD och Viasat 14 HD. Vilka kanaler man får tillgång till beror på vilken operatör man har, då alla kanaler inte finns tillgängliga hos alla operatörer.

• nhl
  • formel 1