Sony Open från Hawaii i 3D

För andra året i rad sänder Viasat avslutningen i Sony Open från Hawaii i 3D. 144 av världens bästa golfspelare samlas på Hawaii, där Waialae Country Club på den lilla ön Oahu är värd för PGA-turneringen Sony Open.

”Att se sport på TV är för många ett stort nöje. Att se sportsändningarna direktsänt i 3D-kvalité är något utöver det vanliga. Känslan intensifieras och djupet i bilden gör att man plötsligt befinner sig på plats, mitt i dramat. Vi hoppas att alla våra golfintresserade tittare ska uppskatta sändningen,” säger Jonas Karlén, tf VD Viasat Sverige.

Flera svenskar finns med i startfältet.  Bland dem skadedrabbade Jesper Parnevik, som får en ny chans att testa hur kroppen håller. 3D-sändningen från Sony Open drar igång lördag kl 01.30 och pågår fram till måndag. För att se turneringens övriga dagar krävs tillgång till Viasat Golf eller Viaplay.

Sedan Viasat lanserade 3D-TV i samarbete med Samsung i december 2010 ökar utbudet av sportevenemang i 3D kontinuerligt. Viasat blev till exempel först i Sverige att erbjuda en 3D-tjänst med direktsänd sport och film tillgängligt på Viaplay via digitalboxen. Under 2011 har Viasat kunnat erbjuda mängder av sportevenemang i 3D, bland annat har man visat matcher från Premier League, Champions League, NHL och golf från PGA Touren.

För att se på 3D TV från Viasat behöver du:

- En 3D-TV och 3D-glasögon

- För att se just sport i 3D behöver du även en box som kan ta emot HD sändningar samt ett abonnemang på film och sportpaketet. När du ska se sport hittar du tjänsten Viasat 3D på plats 45 i EPGn.

- För att hyra 3D-film från Videobutiken behöver du en inspelningsbar Viasat-box (Pace 850, 855 och 865).

• 3d-tv
  • viasat 3d

Viasat Sverige ingår i Modern Times Group MTGAB, det internationella mediebolag med den största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-TV-kanaler i elva länder, och 38 betal-TV-kanaler i 32 länder. Betal-TV-kanalerna distribueras på Viasats egna satellit-TV-plattform i nio länder, samt via tredjeparts TV-nätverk (inklusive kabel- satellit och IPTV-nätverk), samt över öppna internet. Dessa fri- och betal-TV-kanaler och betal-TV-plattformar har totalt 125 miljoner tittare i 33 länder. MTG är även den största aktieägaren i Rysslands ledande oberoende TV-nätverk (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 13,1 miljarder kronor, samt ett rörelseresultat på 2,4 miljarder kronor för helåret 2010. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Viasat Broadcasting underhåller människor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Tjeckien, Bulgarien, Makedonien, Ghana, Ryssland, Polen, Rumänien, Vitryssland, Moldavien, Georgien, Ukraina, Kazakstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Armenien, Azerbaijan, Slovakien, Slovenien, Serbien, Montenegro, Kroatien, Bosnien och Hercegovina, Kenya, Nigeria och USA.