Finska vårdbolaget Doctagon investerar i Visiba Group

Under hösten 2014 rapporterades att finska vårdbolaget Doctagon blivit kunder till svenska företaget Visiba Group. Nu fördjupas samarbetet ytterligare i samband med att Doctagon investerar i Visiba Group. De båda företagen ser tydliga vinster med samarbetet.

- Ett fördjupat samarbete med Doctagon ger oss inte bara finansiella resurser. Framförallt är det en unik möjlighet att testa, utvärdera och implementera nya innovativa digitala tjänster. Genom att kunna göra detta direkt in i en operativ vårdverksamhet, kan vi snabbt nå ut på marknaden med en tjänst som redan från start är validerad och anpassad efter vårdens krav. Det borgar för en riktigt bra kundupplevelse och det är något vi värderar väldigt högt, säger Johan Gustafsson, VD på Visiba Group.

- För Doctagon är det viktigt att vi ligger i absolut framkant när det gäller att leverera vård med en hög grad av kundnöjdhet och tillgänglighet. De tjänster som Visiba Group utvecklar kommer att vara en stor del av framtidens sjukvård och vi ser fram emot att få vara en aktiv del i den utvecklingen, säger Stefan Wentjärvi, VD på Doctagon.

Visiba Group påbörjade etableringen av den svenska marknaden under hösten 2014. Under våren 2015 inleds en mer aktiv bearbetning av den finska marknaden och målsättningen är att öppna ett kontor i Helsingfors under 2015.

Se fler bilder och läs mer här