Falköpings Golfklubb valde Weblink Unified

Falköpings Golfklubb hade tidigare en analog växelanslutning och en Panasonic-växel. När det var dags att se över telefonin valde de Weblinks lösning.

– Vi valde Weblink Unified och har samtidigt knutit ihop restaurangdelen och grenkeeper i samma växel. Dessutom har vi fått ner våra telefonikostnader. Det är inte alltid man hittar en lösning som både har bättre funktionalitet och lägre pris, säger Peter Fritzson, klubbchef på Falköpings Golfklubb.

Vad är kundnyttan?

– Kansli, greenkeeper och restaurang har alla direktnummer, men kan samtidigt nås via huvudnumret på ett enkelt sätt via ivr knappvalsfunktion. Sedan har vi ett webbgränsnitt där vi kan administrera våra nummer och hänvisningar. Det är inget som kunderna ser, men gör att vi hela tiden kan se till att svara i telefon.

Hur mår Falköpings Golfklubb i dag?

– När jag kom till klubben hösten 2007 var det ett tufft läge, men vi lyckades vända den negativa trenden. Det krävs nyinvesteringar och att man alltid är på tå. Nu har vi en stabil grund och vi ser förhoppningsfullt på framtiden.

Fakta om Falköpings Golfklubb
Grundat: 1965.
Ägare: Medlemsägt.
Antal hål: 18+9.
Medlemmar: ca. 1.300 st.
Greenfee-gäster: ca. 4.000 st/år.