Vi har bytt logotyp men är fortfarande samma bolag

På Wihlborgs är vi inte rädda för förändringar. Det har alltid varit vår styrka att kunna anpassa oss till samhällets utveckling, och fortsätta vara relevanta. Vi växer och utvecklas varje dag och nu är det dags att introducera vår nya logotyp och visuella identitet.

Vågen representerar Öresundsregionen

Vi har tagit fasta på det som är viktigt för oss, nämligen Öresundsregionen. Det är här vi hör hemma. Vågen i vår logotyp representerar Öresund. Den representerar att vi är verksamma både i Sverige och Danmark. Det är i denna dynamiska kontext vi finner näring att växa.

Det är inte bara vår logotyp som är ny. Vi har även bytt uttryck färgmässigt för att harmonisera mer med hur Wihlborgs är som bolag. Personliga och långsiktiga. Vi är fortfarande ett blått bolag men har adderat färger som grönt och rött för att få in mer personlighet och känsla. Färgerna har utsprungit ifrån vår omgivning och våra fastigheter - det blå symboliserar himmel och hav, det gröna glas och det röda tegel.

Hållbart och långsiktigt

Vi tänker hållbart och långsiktigt i allt vi gör. Det gäller även utrullningen av vår nya visuella identitet. Därför byter vi inte till vår nya logotyp över en natt och vi slänger inte sådant som fungerar. Det innebär att du säkert kommer se båda logotyperna sida vid sida under en tid. ­­­­

”Allt kommer inte bytas över en natt, det är vi för miljömedvetna för att göra.”

Ny logotyp och nya färger, men vi är fortfarande ditt personliga, långsiktiga och regionbyggande fastighetsbolag. Vår förhoppning är att du ska gilla vårt nya uttryck lika mycket som vi själva gör. Och när du stöter på Wihlborgs i nya kläder så vet du att vi fortfarande är samma bolag, fast i en kostym som passar ännu bättre.