​Wihlborgs är en av Sveriges bästa arbetsplatser för fjärde året i rad

​Wihlborgs är en av Sveriges bästa arbetsplatser för fjärde året i rad

Vi gjorde det igen – även detta annorlunda år är vi med på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser där vi tar ytterligare några kliv uppåt till en tiondeplats. Och vi firar tillsammans med våra danska kollegor som finns med på listan över Danmarks bästa arbetsplatser.

Vi startade samarbetet med Great Place to Work 2016 och har sedan dess varje år certifierats som en utmärkt arbetsplats. Vi satte redan från starten upp målet att bli bäst i branschen.

- Att vi uppmärksammas som ett lag, för det vi gör tillsammans varje dag, gör mig väldigt stolt. Efter det senaste året är jag till och med extra stolt eftersom jag vet att det har krävts extra ansträngningar och anpassningar i vardagen. Vi har alla blivit utmanade på olika sätt och jag är övertygad om att den gemenskap som är vår bas har hjälpt oss igenom den tuffa tiden. Den solida grund vi har ger oss en uthållighet och gör att vi fortsatt tillsammans kan nå bra resultat, både vad gäller kultur, att skapa gemenskap och att fortsätta göra riktigt bra affärer, säger Tove Gleisner, HR-chef på Wihlborgs.

Arbetet med att fortsätta utveckla Wihlborgs som arbetsplats fortsätter även framöver och våra fokusområden för 2021 är bland annat att utveckla våra ledare som under senaste årets ställts inför många nya utmaningar, att fokusera på de kundnära rollerna och att ta ytterligare steg i vårt arbetsmiljöarbete.

- Jag är glad och tacksam över att jag får arbeta med så kloka, kompetenta och engagerade kollegor. Att de vill fortsätta arbeta hos oss och att vi, när vi behöver, kan attrahera nya medarbetare är avgörande för vår fortsatta framgång, avslutar Tove Gleisner.