La Riviera Rosé silvermedaljör i Decanter World Wine Awards!

Vi är glada över att kunna berätta att La Riviera Côtes de Provence Rosé vann silver i Decanter World Wine Awards när tävlingen gick av stapeln i London förra veckan.

Decanter World Wine Awards, som är världens största och en av de mest inflytelserika vintävlingarna, anordnas varje år av den brittiska vintidningen Decanter med läsare i över 90 länder. För tolfte året i rad samlades några av världens främsta vinexperter för att tillsammans betygsätta viner från hela världen.

La Riviera Côtes de Provence Rosé är en elegant och äkta provencalsk rosé i torr och frisk ursprungstypisk stil med toner av mineral, röda bär, blodapelsin och vita blommor. Producenten, Domaine de la Sangliére, är ett litet familjeföretag vars vackra egendom ligger omgärdat av omsorgsfullt skötta vingårdar bara ett stenkast från Medelhavet, i hjärtat av Provence.

Namn: La Riviera Côtes de Provence Rosé

Artikelnummer: 72138

Var: Systembolagets beställningssortiment

La Riviera Côtes de Provence Rosé är gjort på utvalda druvor av Grenache och Cinsault från en handfull vingårdar där åldern på vinstockarna är något äldre än genomsnittet, något som ger en djupare frukt och mer mineralitet. En mjuk pressning och bara några få timmars skalkontakt innan jäsningen tar vid ger vinet den eleganta fräschör bleka färg som är typiska för ursprungets roséviner.

• domaine de la sangliere
  • rosévin
  • provence
  • frankrike
  • la riviera
  • rosé

Wineworld AB ingår i holdingbolaget Vingruppen i Norden AB där vinimportörer som Vinunic AB, The Wineagency AB, Valid Wines och Quaffable Wines även återfinns.

Anna-Karin Ene

Product Manager 0706 53 32 39