World of Volvo - en levande mötesplats

World of Volvo väljer Götaplatsgruppen som restauratör

2024 öppnar World of Volvo – en gemensam satsning av Volvo Cars och Volvo Group, med ambitionen att bli en ny spännande mötesplats i centrala Göteborg. En levande destination som kommer att erbjuda utställningar, upplevelser, evenemang, konferenser och restauranger.

Det är nu klart att Götaplatsgruppen kommer att driva restaurangerna och hantera all mat och dryck i World of Volvo. Götaplatsgruppen är en välkänd aktör som framgångsrikt driver ett flertal restauranger i Göteborg såsom bland annat Tavolo, Toso, Mr.P och SK Mat & Människor och sommarmånadernas Bar Himmel.

World of Volvo är just nu under byggnation. Platsen är precis söder om Liseberg och World of Volvo kommer med sitt läge och sin arkitektur att bli ett nytt landmärke i centrala Göteborg och även en del i stadens nya evenemangsstråk. Här ska man kunna ta del av aktuella ämnen genom utställningar och events, uppleva design och kultur, engagera sig i viktiga frågor och kunna besöka husets restauranger.

”Vi är stolta och glada över att World of Volvo väljer oss som sin restauratör och vi känner varandra väl efter flera års samarbete världen runt. Vi är laddade inför utmaningen och kan redan nu utlova att vi kommer erbjuda göteborgarna en matupplevelse som kommer vara något alldeles extra och som kompletterar vårt restaurangutbud i Göteborg”, säger Stefan Karlsson, en av grundarna till Götaplatsgruppen.

”Götaplatsgruppen är vår perfekta partner. Med sin långa erfarenhet i branschen, med sina framgångsrika restaurangkoncept och sin prisbelönta kock, Stefan Karlsson så känner vi verkligen att World of Volvo börjar ta form - en inspirerande mötesplats och destination med en matupplevelse i särklass, säger Magnus Wrahme, VD på World of Volvo”.