Alla vinnare och delvinnare på scen under XL-BYGG Halvårsmöte.

Årets vinnare inom XL-BYGG

Nyligen samlades alla delägare inom XL-BYGG för det årliga Halvårsmötet där det presenterades planer och visioner för framtiden. Samtidigt presenterades och hyllades både medlemmar och medarbetare för sina prestationer och insatser under året.

Halvårsmötet är för XL-BYGG en av årets viktigaste händelser då alla delägare samlas för att diskutera allting ifrån inköp och logistik till digitalisering och strategier. Under Halvårsmötet delades också tre priser ut, Årets Lagspelare, Årets XLENT och Årets Medlem.

-Jag är så underbart stolt över denna utmärkelse som vi fått. Det är ett kvitto på allt det arbete som vår fantastiska personal har gjort i samarbete och tillsammans med våra kunder under många år. Ett stort tack, säger Anders Brolin, delägare XL-BYGG Nossebro / Lidköping.

Under Halvårsmötet fick även Sven Hansson, delägare XL-BYGG Lundgrens, och XL-BYGG Herok Örebro mottaga priser som Årets Lagspelare samt Årets XLENT.

-De är värdiga vinnare allihopa och jag kan inte annat än säga ett stort grattis och jag är glad för deras skull. Gemensamt är att alla är drivna entreprenörer som hela tiden har viljan att göra saker lite bättre samtidigt som de är lagspelare och vill tillsammans alltid lösa sina och sina kunders vardag, säger Carl Littlewood, Kedjechef XL-BYGG.

Alla nomineringar

Årets Medlem: XL-BYGG Nossebro / Lidköping
Utmärkelsen Årets Medlem 2023 tilldelas XL-BYGG Nossebro / Lidköping för deras framgångsrika entreprenörskap som har skapat stora framgångar på hemmaplan. Genom att ha arbetat proaktivt har man hela tiden breddat värdekedjan, tagit marknadsandelar och man var bland de första vad gäller miljöcertifieringar. Årets Medlem är aktiv inom det mesta, alltifrån på den lokala orten och stöttar föreningsliv till att vara delaktig inom kedjan och de regionala satsningar som görs. XL-BYGG Nossebro / Lidköping är en sann förebild och en värdig vinnare.

Årets Lagspelare: Sven Hansson, XL-BYGG Lundgrens
Sven Hansson tilldelas utmärkelsen Årets Lagspelare 2023 inom XL-BYGG för att han visar vad ordet TILLSAMMANS innebär i praktiken. Sven delar alltid med sig av sin tid, kunskap och erfarenhet för att kollegor och medlemmar ska få möjligheten att växa som individer och företag. Genom momentum bygger Sven upp en framgångsrik och säljorienterade organisation som alla bidrar till kedjans bästa. Sven är Årets lagspelare som tänker laget före jaget.

Årets XLNT: XL-BYGG Herok Örebro
Årets XLNT arbetar ständigt med att utveckla sin affär med fokus på försäljning och tillväxt. Trots att medlemmen under året har stött på stora utmaningar har man ändå lyckats att vända motgång till medgång och framgång. Med ett starkt team och en inställning om att ingenting är omöjligt har XL-BYGG Herok visat att Tillsammans fixar vi allt!

Årets XLNT och respektive regionvinnare:

Region Norr XL-BYGG C24 Gävle
Region Öst XL-BYGG Sten & Son