XL-Hjälpen på gång att överraska föreningar som kommer få dina drömprojekt förverkligade i år.

XL-Hjälpen vinner VM-guld i ärofylld internationell tävling

Nyligen avgjordes den internationella tävlingen Native Advertising Awards under en stor gala i Köpenhamn. XL-BYGG, var tillsammans med sitt samarbete med Bonnier News, nominerad genom XL-Hjälpen i kategorin Best Native Advertising Strategy.

XL-BYGG genomförde XL-Hjälpen för första gången 2019 och intresset för initiativet har vuxit sig starkare för varje år. Genom kedjemedlemmarnas starka lokala närvaro är XL-Hjälpen ett engagerande sätt att ge tillbaka till lokalsamhället.

-Vi har under många år jobbat med att fylla vårt varumärke med den identitet som avspeglar våra handlare. Nämligen hjärtat. Hjärtat som slår för det samhälle dem verkar och bor i. Så detta pris känns så fantastiskt roligt att kunna dela med alla inom XL-BYGG som är så engagerade. Historien om XL-Hjälpen har definitivt stärkt varumärket positivt i alla målgrupper, säger Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-BYGG.

Bakom produktionen av kampanjen står Bonnier News Brand Studio, som totalt belönades med 5 medaljer i tävlingen, varav ett guld tillsammans med XL-BYGG.

-Vi är så stolta över att vi återigen uppmärksammas för vårt arbete. Det har varit fantastiskt inspirerande att samarbeta med en så engagerad kund som XL-BYGG och därför känns det extra roligt att vi vinner det här tillsammans, säger Mats Dicklén, Head of Brand Studio på Bonnier News.

Tävlingen, som också brukar kallas ”VM i Native” har ett högt anseende och får in många bidrag från hela världen. Målet med samarbetet har varit att fler ska kunna läsa och höra om de eldsjälar som finns runt om i Sverige. Historier och berättelser om det arbete dessa eldsjälar i Sveriges föreningar och organisationer lägger ner varje dag för att andra människor, stora som små ska inkluderas och kunna vara delaktiga.

-Bonnier News har lyckats med detta, att på ett mycket kreativt sätt förmedla essensen i XL-Hjälpen, människorna. Samarbetet mellan våra entreprenörer, proffsbyggaren, leverantörerna och framför allt föreningarna och dess eldsjälar. Det är XL-hjärtat i XL-Hjälpen, säger Mischa Moszkowicz.