Linda Carlsson, VD på MaterialMännen.

XL-BYGG stärker sin närvaro i Småland när MaterialMännen ansluter från Woody Bygghandel

XL-BYGG fortsätter att stärka sin ledande position i Sverige genom att MaterialMännen blir en del av kedjan. MaterialMännen finns idag på sex orter och har butiker i Vimmerby, Eksjö, Västervik, Oskarshamn, Tranås och Valdemarsvik.

XL-BYGG som ingår i Mestergruppen Sverige, och är Sveriges ledande bygghandelskoncern, har tecknat avtal med MaterialMännen om att från och med den 1 februari 2023 bli en del av XL-familjen.

-  Det är såklart både kul och glädjande att MaterialMännen vill bli en del av Sveriges största bygghandelskoncern och vill fortsätta vara en del av fria företagare i samverkan. Vi stärker nu vår position ytterligare och får en ännu starkare geografisk täckning i centrala Småland, säger Carl Littlewood, Kedjechef på XL-BYGG.

MaterialMännen har en stark tradition av att erbjuda kompletta lösningar inom byggnation, industriförnödenheter och hemmiljö och kundgruppen består både av proffs och hemmafixare.

-Det känns spännande att fortsätta vår resa genom att bli en del av XL-BYGG. Att kunna fortsätta äga sitt företag och samtidigt vara en del av en offensiv och stor kedja med tillgång till marknadens bästa leverantörsavtal gör att vi står starkt rustade för framtiden, säger Linda Carlsson, VD på MaterialMännen.

Att MaterialMännen nu blir nya medlemmar ligger i linje med XL-BYGG:s tillväxtstrategi och man har bland annat som målsättning att bli 120 butiker innan slutet av 2023.

-Vi vill fortsätta stärka vår position i Småland och vi ser hela tiden över nya orter. Vår dörr står alltid öppen för fler och nya medlemmar och tillsammans fortsätter vi att skapa en stark lokal närvaro där vi värnar om goda och långsiktiga relationer, avslutar Carl Littlewood.

För mer information, vänligen kontakta:
Carl Littlewood, Kedjechef på XL-BYGG
carl.littlewood@mestergruppen.se