Gå til indhold
- Vi er rigtig glade for, at Marie har nomineret os, og at hun og de øvrige praktikanter føler, de får noget ud af opholdet hos os. Tilfredsheden går begge vej. Vi er rigtig glade for Marie, og hun er derfor blevet ansat som junior økonomikonsulent.

Azets nomineret til Årets Businesspraktik

For at sætte fokus på vigtigheden af det gode praktikforløb kårer uddannelsesinstitutionen Cphbusiness Årets Cphbusinesspraktik. Ud af 87 indstillinger er Azets for anden gang nomineret til prisen, der uddeles i slutningen af april

Hvert år er over 2.000 studerende fra Cphbusiness i praktik i et stort antal danske virksomheder. Arbejdet med at skabe et godt praktikforløb er vigtigt for at sikre, at praktikken bliver en god faglig og personlig oplevelse. Netop derfor har studerende på Cphbusiness i løbet af foråret haft mulighed for at give deres praktiksted en ekstra god evaluering ved at nominere virksomheden til Årets Cphbusinesspraktik, hvis praktikopholdet har været særligt vellykket. Det er blevet til 87 indstillinger, som nu er skåret ned til fem nominerede virksomheder.

En af de fem nominerede er Azets, Nordens førende leverandør af services inden for regnskab, løn og HR samt løn- og HR-systemer. Det er Marie Vilsøe Pedersen, som læser financial controller, der har indstillet sit praktiksted til prisen. Marie skriver blandt andet i sin indstilling af Azets:

- Den mest positive oplevelse har været, at jeg ikke er blevet behandlet som "praktikanten", men at jeg er behandlet og set som en del af Azets på lige fod med resten af medarbejderne … Jeg har været involveret i et projekt omkring implementering af et nyt system, og der har jeg været på lige fod med alle andre i at komme med input og forbedringsforslag. Stort set alt, jeg har lavet, har jeg på den ene eller anden måde kunnet relatere til noget teoretisk viden, som vi har lært i undervisningen.

Fokus på at spotte unge talenter

Idéen med prisen er at hylde praktikanterne, praktikvirksomhederne og ikke mindst det fælles udbytte, der kommer ud af de over 2.200 årlige praktikophold for studerende på Cphbusiness alene.

Hos Azets er der stor fokus på at spotte dygtige unge talenter til en karriere i virksomheden, og praktikforløbet har da også resulteret i videre ansættelse for Marie Vilsøe Pedersen.

- Det er vigtigt for os at tiltrække de skarpeste unge mennesker. Vi har en helt klar rekrutterings- og vækststrategi, hvor vi ansætter de dygtigste nyuddannede, som vi målrettet udvikler til dygtige konsulenter, fortæller HR Konsulent Annemarie Franke og fortsætter:

- Vi er rigtig glade for, at Marie har nomineret os, og at hun og de øvrige praktikanter føler, de får noget ud af opholdet her hos os. Tilfredsheden går jo begge veje, i og med at Marie er blevet ansat somjunior økonomikonsulent pr. 1. august.

Praktikforløbet er derfor blevet en lille trædesten på Marie Vilsøe Pedersens fremtidige karriere i Azets, der i Danmark har mere end 300 beskæftigede ud af de godt 2.500 ansatte i hele Norden.

Finale i Operaen

Ud over Azets er Aasted, Debitoor, Nordea og The Roger Smith Hotel i New York nomineret til prisen.

I løbet af april vil en jury vurdere, hvilken af de fem virksomheder, som skal løbe med titlen som Årets Cphbusinesspraktik. Vinderen går videre til den landsdækkende finale, der bliver holdt i Operaen i København i maj. Her skal blandt andre Uddannelses- og forskningsminister Søren Pind og formand for Folketingets forsknings- og uddannelsesudvalg Christine Antorini beslutte, hvilken delvinder fra hvert erhvervsakademi, der skal løbe med titlen som Årets Erhvervsakademipraktik.

Læs mere om Azets

Om Azets

Azets blev etableret i 2016 som et resultat af Vismas salg af BPO-divisionen. I mange år har vi leveret services og systemer inden for regnskab, løn og HR til nordiske virksomheder. Med 83 kontorer i Norden har vi opnået en stor viden om lokale love og regler.

I Danmark er vi flere hundrede medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Odense, Kolding og Aarhus. Vi har i dag +2.800 kunder, som er virksomheder i alle størrelser og brancher.

Ejerskab

Azets er ejet af HgCapital, en engelsk kapitalfond.

Azets er en del af CogitalGroup. CogitalGroup er en koncern med fokus på outsourcing og rådgivning. Den består af Azets i Norden og de to engelske selskaber Blick Rothenberg og Baldwins. Koncernen leverer services og rådgivning inden for outsourcing, regnskab, økonomi, løn og skat til et stort antal europæiske virksomheder.

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.