Dekton® tegner Food Festivals Gourmethjørne

Når FOOD FESTIVAL i weekenden 7.-9. September inviterer madentusiaster og foodies til Nordens største madfestival vil de ultrakompakte Dekton® overflader sætte rammerne om årets nye Gastrohjørne, hvor 4 af Aarhus bedste restauranter kreerer spændende gourmetoplevelser. De 4 restauranter har hver valgt det design, der matcher deres unikke stil … og præsenterer Dekton®s funktionalitet, holdbarhed og smukke design for festivalens mange gæster.

Et spændende mix af oplevelser og muligheder

Gourmetoplevelser, kvalitetsråvarer, nytænkning og køkkenindretning er tæt forbundet – og når Dekton® i år er en del af Food Festival er det med et mål om at vise festivalens ca. 30.000 gæster den revolutionerende, ultrakompakte overflades mange kreative anvendelsesmuligheder.

Dekton® fra den spanske virksomhed, Cosentino, er en helt ny og innovativ type af overflader udviklet med et mål om at matche de stigende krav, der er indenfor indretning og design både indendørs og udendørs. Dekton® har en ekstrem funktionalitet og er bl.a. UV resistent, modstandsdygtig mod slag, ridser, slid og pletter og er både varme-, frost- og stødresistent. Præcis disse karakteristika matcher perfekt krydsfeltet mellem de 4 professionelle restauranter, de mange gæster – og risikoen for omskifteligt vejr. Dekton® holder til ’det hele’ !

’Vi vil gerne vise , at vi har et produkt , der har potentiale til både indendørs- og udendørs brug - og som kan binde interiørdesign og arkitektur sammen på nye måder. Dekton® er holdbart og let at vedligeholde og kan bruges til både bordplader, udekøkkener, gulve, facader og vægbeklædninger’, siger Gitte Jæger, der er PR og kommunikationsansvarlig for Dekton® og tilføjer: ’Dekton® har med sine unikke egenskaber vundet indpas i en lang række gourmet- og Michelin-restauranter verden over, internationale trendsettere, arkitekter og interiørdesignere er forelskede i materialets fleksibilitet – og materialet er godt på vej ind i den danske interiør og køkkenbranche – nu synes vi, at det er tid til at præsentere Dekton® i helt nye rammer.’

Hver restaurant sit unikke udtryk

Kollektionen af Dekton® overflader rummer over 40 vidt forskellige designs - både helt lyse, naturlige og enkle nuancer og dramatiske, mørke, industrielt inspirerede farver. De 4 aarhusianske restauranter har taget materialet til sig – og har hver især valgt den farve og det design, der bedst understøtter deres unikke stil:

- MADKLUBBEN lader den naturlige, varme Valterra, som henter inspiration fra naturtræ, trække varme, naturlige linjer tråde til restaurantens karakteristiske stemning

- KÄHLERs klassiske koncept understøttes af den varme, mørke Dekton® Radium, som er inspireret af naturligt slidt og rustent jern – og som i øvrigt produceres af 80% genbrugsmaterialer

- FERDINANDs cool, afslappede udtryk understøttes af Dekton® Orix, som er inspireret af en naturligt, slidt cementoverflades toner af gråt, blåt og grønt og har et lyst, industrielt look

- og LES TROIS har valgt at lade Dekton® Kelya inspiratin fra den klassiske, sorte marmor med de bløde, lyse linjer sætte stemningen. Roligt, varmt og enkelt.

I Gourmethjørnet vil Dekton® ikke blot blive brugt i indretningen, men også til serveringer af restauranternes snacks og forretter – ligesom store Dekton® plader vil indgå i festivalen som menukort og vejvisere.

Samarbejdet med Food Festival er blevet etableret henover sommeren – og nu glæder alle sig til at bringe Dekton® i spil i et helt nyt set-up - med et ønske om, at de store, markante overflader vil give Gourmethjørnet et eksklusivt udtryk, der fanger de mange både professionelle og private gæsters opmærksomhed, gør dem nysgerrige – og inviterer dem til at søge information både online og hos lokale forhandlere over hele landet.

Om Dekton® fra Cosentino

Dekton® fra Cosentino er en ultra-kompakt overflade, som udgør en helt ny og innovativ type af overflader udviklet med et mål om en status som global markedsleder målrettet arkitektur og design af både indendørs- og udendørsarealer.

Dekton® er en avanceret blanding af de råmaterialer, der indgår i produktionen af glas, porcelæn og kvartsoverflader – og kan gengive alle materialer på kvalitetsmæssigt højt niveau. Dekton® producers i store formater (op til 320 x 144 cm) og elegante tykkelser (0,8, 1,2 , 2 og 3 cm) og har overlegne tekniske karakteristika: UV resistent, modstandsdygtig mod slag, ridser, slid og pletter, varme-, frost- og stødresistent – og en meget lav vandabsorbering.

De unikke Dekton® karakteristika tager afsæt i eksklusiv, specialteknologi og produktionsproces, som Cosentino Gruppens R&D afdeling har udviklet. Produktet fremstilles ved hjælp af en beskyttet, innovativ proces, Particle Sintering Technology – eller ’en teknik med sintrede partikler’ (PST). Processen er en innovativ, ultra-komprimeringsproces, der bidrager Dekton®s status som et helt revolutionerende produkt: holdbart, let at vedligeholde – og med potentiale til såvel indendørs som udendørs brug til bl.a. gulve, facader, vægbeklædninger og bordplader.

Den internationalt anerkendte arkitekt og designer Daniel Libeskinds eneste værk på den iberiske halvø, ’Beyond The Wall’ er skabt af Dekton® - og Dekton® er sponsor af ’Rafa Nadal Academy by Movistar’, hvor mere end 40.000 m2 Dekton® indgår som bl.a. facader, gulve, belægning og andre beklædninger .

Dekton XGloss® blev tildelt den attraktive Red Dot Design Award ’Product Design 2016’

www.dekton.dk

For yderligere oplysninger kontakt gerne Gitte Jæger | PR ansvarlig Cosentino Danmark | Telefon 23 90 95 44 | Mail gitte@bindeled.dk

• Madlavning