Icelandair har gode vintertilbud på weekendophold i Island

Islands førende flyselskab, Icelandair, tilbyder forskellige spektakulære weekend-pakketilbud til Island her til vinter. Pakketilbuddene omfatter alt fra oplevelsesture, nordlysferie, en cool weekend - ideel for julegaveindkøb - i den trendy hovedstad Reykjavík, til et weekend ophold ved den verdensberømte Blå lagune.

Weekendture med Icelandair inkluderer fly tur/retur fra København, to overnatninger på et af Icelandairs fremragende hoteller, Hotel Reykjavík Natura, Hotel Reykjavík Marina, eller Hilton Reykjavík Nordica; morgenmad og, afhængig af pakketilbud, en dagstur med en erfaren turudbyder.

Spændende eventyrrejser er blandt weekendophold tilbuddene, herunder en oplevelse for livet: en vandretur på tværs over Mýrdalsjökull gletsjeren til Sólheimajökull gletsjeren. Som en del af turen, vil deltagerne tage vandrestøvlerne på for at udforske et eventyrland af isskulpturer, højderygge af is og gletsjerspalter.

Reykjavík, Islands hovedstad, har et godt udvalg af forretninger og unikke butikker, ideelle til at finde de helt rigtige gaver i god tid inden jul. Faktisk er Reykjavík kendt for byens mange kunst- og designerbutikker, samt de forskellige mode- og konceptbutikker. Byen er også vært for adskillige julemarkeder, der tilbyder islandsk kunsthåndværk og uldtøj.

Den Blå lagune, der ligger i et lavafelt på Reykjanes halvøen, er berømt for sit naturlige geotermiske havvand, som pumpes direkte fra sin oprindelige kilde over lavaformationerne. Gæsterne kan nyde de afslappende 40° C og de gavnlige aktive ingredienser, som har en positiv effekt på huden.

Derudover har CNN placeret nordlys i Skandinavien på sin ‘27 must see places before you die’ liste, og da Island grænser op til polarcirklen, tilbyder landet den bedste skueplads for nordlys spotting her til vinter.

For mere information om vintertilbud på weekendophold til Island denne vinter med Icelandair, kan du besøge http://www.icelandair.dk/offers-and-bookings/.

• Ferie

• weekendophold tilbud