Stolt af at dele på Frederiksberg

Stolt af at dele kampagnen startede på Nørrebro og skal med tiden arbejde sig igennem de andre københavnske bydele. På Nørrebro afholdte LetsGo Delebiler blandt andet sæsonens første sæbekasseløb i samarbejde med Støberiet. Her kunne familier komme og lave en sæbekassebil, som de senere ville kunne ræse rundt i til sæbekasseløbet mod de andre deltagere.

Begivenheden på Nørrebro havde et flot fremmøde, og LetsGo er nu klar til at skyde kampagnen i gang på Frederiksberg.

Som et led i kampagnen afholder LetsGo endnu et sæbekasseløb. Denne gang foregår det til Frederiksberg Dagene d. 9. juni på Peter Bangs Vej ved s-togsstationen. Sæbekasseløbet er denne gang støttet af Frederiksberg Kommune.

Arrangementet skal være med til at vise beboerne på Frederiksberg, hvordan pladsen i byrummet også kan bruges.

- Jeg synes, at sæbekasseløbet er et rigtigt fint tilbud under Frederiksberg Dagene, fortæller Simon Aggesen, formand for Kultur og Fritidsudvalget i Frederiksberg Kommune, og fortsætter:

- Vi er Nordeuropas tættest befolkede kommune, så det er altid et spørgsmål om prioritering, når vi skal disponere over vores sparsomme kvadratmeter. Der er ingen tvivl om, at vi bredt politisk gerne vil bruge vores by endnu mere aktivt, end vi allerede gør i dag.

LetsGo’s direktør, Bjarke Fonnesbech, ser også frem til at Børnenes Sæbekasseløb kommer til Frederiksberg.

- Børnenes Sæbekasseløb er en vigtig del af stolt af at dele-kampagnen, da det virkelig sætter pladsen i byrummet, og hvad den plads bruges til, i perspektiv for deltagerne, siger Bjarke Fonnesbech og fortsætter:

- Desuden er det en virkelig god undskyldning for borgerne til at tage en hyggelig eftermiddag i solen med ungerne.

LetsGo har mere end 200 biler i København, Aarhus og Odense. 1/3 af bilerne er miljø biler som Hybrid, Plug-in og elbiler.

Som medlem af LetsGo har du adgang til flere biltyper. Fra København til Aarhus kan du altså køre alt fra minibil til kassevogn.