Esbjerg Erhvervsudvikling: Sådan gør vi Esbjerg mere attraktiv

Esbjerg Erhvervsudvikling: Sådan gør vi Esbjerg mere attraktiv

Tidligere på året hædrede Mynewsdesk årets dygtigste kommunikatører med prisen Årets Newsroom. Tre kunder fik hæder for at bruge sine newsrooms på bedste vis. Vinderen for små virksomheder ligger i Esbjerg - nærmere betegnet hos Esbjerg Erhvervsudvikling. Udover at levere relevant og engagerende content til sine målgrupper, kan Esbjerg Erhvervsudvikling inspirere andre mindre virksomheder til at tænke stort og udnytte deres newsrooms potentiale.

Birgit Bech Jensen, marketingschef hos Esbjerg Erhvervsudvikling, havde lovet sine kolleger champagne, hvis de vandt. Inden propperne sprang, fik vi Birgits ord om, hvordan deres newsroom både har skabt synergi internt og været med til at strømline deres PR.

Tillykke Birgit! Hvad betyder det for jer at vinde hæder for jeres kommunikationsarbejde?
Vi tænker meget over, hvem vi henvender os til, på hvilke kanaler og hvad vi sender ud - og så er det bare fedt at blive anerkendt for at gøre det godt. Vi gør meget for at fortælle, at erhvervsudvikling ikke kun handler at klippe en snor og åbne en fabrik. Fordi vi henvender os til mange forskellige målgrupper, har det været vildt smart at få alle budskaber samlet på ét sted. Vi har for eksempel en del billeder, videoer og logoer, som alle afdelinger hos os nu kan tilgå. Så det er både internt og eksternt, at vi i dag fremstår stærkere og mere strømlinet, fordi vi hele tiden har et overblik over vores materiale.

Hvad er dine tips til at skrive historier, der bliver læst?
Det er vigtigt, at man arbejder målrettet med den enkelte nyhed og hele tiden spørger sig selv; hvorfor denne nyhed, hvem er den til og hvad vil jeg have modtageren til at gøre med den. Kvaliteten skal også være i orden, og det må ikke være formålsløs - ment på den måde, at det ikke bare skal sprøjtes bredt ud.

Hvordan arbejder I med integration af sociale medier?
Vi har en helt klar strategi for hver kanal. Vi spørger hele tiden os selv; hvem er vores målgruppe, og hvad vil vi have dem til at gøre. Som man ser i vores newsroom, har vi både en Facebook-kanal kørende for Mit Esbjerg og for Mit Ribe, hvilket vi fået en del positiv feedback på. Vi har oplevet stor vækst i trafikken på vores sociale kanaler det seneste år, efter vi ændrede approachen med fokus på at engagere målgruppen i form af konkurrencer og lokale historier, som borgerne synes er relevante for dem.

Hvilken fordel har det været at få et newsroom fra Mynewsdesk?
Det har helt klart gjort en positiv forskel, at vi har fået samlet alt vores indhold på en visuel lækker måde. Det gør det nemmere for os at henvise interessenter og journalister til netop det, som de har brug for. Derudover sparer det os for en del administrationsarbejde, da det er langt nemmere på tværs af vores afdelinger at finde det rette logo, billede eller dokument. Vi har også prøvet, hvordan en lokal historie med umiddelbart lav nyhedsværdi blev taget op af Ekstra Bladet og endte i en del medier. Den slags er jo også sjovt at opleve, siger Birgit Bech Jensen fra Esbjerg Erhvervsudvikling.

Da juryen mødtes for at finde vinderen af kategorien små virksomheder, sagde Thomas Breitenbach, indehaver af Breitenbach Kommunikation, følgende om Esbjerg Erhvervsudvikling:

Esbjerg Erhvervsudvikling er måske den nominerede med det mindste potentiale, fordi de henvender sig til en smal målgruppe med et snævert emne. Til trods for det formår de virkelig at udnytte deres potentiale bedst. De veksler mellem forskellige genrer, og deres content bliver aldrig kedeligt. Stor cadeau til kommunikationsafdelingen.

Motivationen for at netop Esbjerg Erhvervsudvikling skulle vinde, lød på store roser fra juryen:

“Den suveræne vinder af Årets Newsroom for små virksomheder er Esbjerg Erhvervsudvikling, som lever op til deres mission: at vise Esbjerg som attraktivt. Et umiddelbart smalt emne bliver formidlet interessant med gode tekster, et væld af billeder, relateret materiale og gode vinkler. Efter en rundtur i newsroomet får vi lyst til at udforske Esbjerg!”

Stort tillykke til Esbjerg Erhvervsudvikling!

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk