Tamro ja AstraZeneca uusivat yhteistyösopimuksensa

Tiedote, 20. huhtikuuta 2016

Suomen johtava lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija sekä palveluntarjoaja Tamro ja maailmanlaajuisesti toimiva lääketutkimukseen ja innovatiivisten reseptilääkkeiden kehitykseen panostava yritys AstraZeneca jatkavat vuonna 2013 alkanutta kumppanuuttaan Suomessa monivuotisella sopimuksella.

AstraZenecan toiminta on keskittynyt terveydenhuoltoalan merkittäviä haasteita ratkaisevien reseptilääkkeiden tutkimukseen ja kehitykseen, valmistukseen ja markkinointiin. Tamron ja AstraZenecan välinen sopimus kattaa AstraZenecan tuotteiden yksinomaisen varastoinnin ja jakelun Suomessa. Lisäksi Tamro tuottaa AstraZenecalle erilaisia lisäarvopalveluita kuten business intelligence -palveluita, näytejakelua ja uudelleenpakkaamista.

- Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme jatkaa ja syventää yhteistyötä luotettavan kumppanin kanssa. Lääkelogistiikan markkinajohtajana Tamro on osoittanut juuri sellaista joustavuutta, asiakaslähtöisyyttä ja uusien palveluiden kehittämisen asennetta, jota me yhteistyötäkumppanilta edellytämme ja jota arvostamme, kertoo toimitusjohtaja Nina Ekholm AstraZenecalta.

- AstraZeneca on innovatiivinen tuotekehittäjä ja erittäin merkittävä alkuperäislääkkeiden valmistaja. Olemme ylpeitä, että yhteistyömme jatkuu Suomessa. AstraZeneca on meille tärkeä strateginen kumppani, jonka kanssa haluamme myös yhdessä kehittää mielekkäitä ja tarkoituksenmukaisia palveluita sekä apteekkien että sairaaloiden käyttöön, sanoo toimitusjohtaja Kai Kaasalainen Tamrosta.

Tamro kehittää jatkuvasti palveluita ja innovatiivisia yhteistyömuotoja yhdessä asiakkaidensa kanssa. Tavoitteena on lääkealan toimitusketjun sujuvuuden ja liiketoiminnan kannattavuuden jatkuva kehittäminen.

Lisätietoja:

Tamro Oyj, Kai Kaasalainen
kai.kaasalainen(at)tamro.com

AstraZeneca Oy, Nina Ekholm
nina.ekholm(at)astrazeneca.com

Tamro Oyj
Tamro on johtava lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija sekä palveluntarjoaja Suomessa. Suomalaisessa hyvinvoinnin ketjussa Tamrolla on tärkeä rooli: huolehdimme, että apteekit, sairaalat ja muut terveydenhuollon palvelupisteet saavat tarvitsemansa lääkkeet ja muut tuotteet nopeasti ja luotettavasti. Tamro toimii Vantaan Tamrotalossa, Tampereella sekä Oulussa. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on Euroopan johtava lääkejakelija.

Business ID: 0533965-2 Domicile: Vantaa www.tamro.fi

AstraZenecasta

AstraZeneca on maailman johtavia lääketutkimukseen ja innovatiivisten reseptilääkkeiden kehitykseen panostavia yrityksiä. Olemme keskittyneet niihin sairauksiin, joissa uusia lääkehoitoja tarvitaan kaikkein eniten. Näitä ovat endokrinologiset sairaudet kuten diabetes, syöpätaudit, sydän- ja verisuonitaudit, ruoansulatuskanavan sairaudet, infektiot, keskushermoston sekä hengityselinten sairaudet. Myös biologisten lääkkeiden ja rokotteiden kehityksemme on maailman huipputasoa. AstraZeneca toimii yli sadassa maassa ja sen lääkkeitä käyttävät miljoonat potilaat maailmanlaajuisesti.

Lisätietoa osoitteista www.astrazeneca.com tai www.astrazeneca.fi

Lehdistön yhteyshenkilö E, Communications Director, AstraZeneca Nordic MC +45 22937730.

Tervetuloa AstraZeneca !

AstraZeneca on maailmanlaajuisesti toimiva lääkeyhtiö, joka on erikoistunut kehittämään ja tuomaan markkinoille reseptilääkkeitä syövän, harvinaissairauksien, sydän- ja verisuonitautien, munuais- ja aineenvaihduntasairauksien sekä hengityselinsairauksien hoitoon. AstraZenecan päätoimipaikka sijaitsee Cambridgessä, Englannissa. Yhtiö toimii yli 100 maassa ja sen innovatiiviset lääkkeet ovat käytössä miljoonilla potilailla eri puolilla maailmaa.

AstraZeneca
Keilaranta 18