Gå videre til innhold
Fornøyde ansatte i Son som vil tilføre Azets verdifull internasjonal kompetanse.

Omsetter for milliarder – kjøper lite regnskapshus i Son

Regnskapshuset Byrået i Son blir en del av Azets, Nordens største teknologi- og kompetansehus. Siden juli 2016 har Azets kjøpt opp hele 11 nye selskaper – som til sammen utgjør 195 ansatte og en omsetning på 227 millioner kroner.

– Både spennende og riktig for oss å bli en del av et så solid selskap. Vi vil dra stor nytte av teknologien og kompetansen i Azets, sier Hanne Steenhoff, daglig leder.

Byrået i Son er et modent kontor med lang erfaring og stor faglig tyngde innenfor regnskap og skatt. Selskapets 13 ansatte betjener rundt 300 kunder.

– Byrået i Son vil løfte vår internasjonale satsing og styrke vår allerede solide posisjon i Akershus, sier Runar Leite, Direktør SME.

For Byrået i Son har nemlig en x-faktor: de har spesialisert seg på bistand til utenlandske foretak fra hele verden som er engasjert i kort- eller langsiktig virksomhet i Norge.

Satser internasjonalt

– Om lag halvparten av Byrået i Son sine 300 kunder er internasjonale. Nettopp derfor vil de tilføre Azets et solid faglig påfyll i vår satsing på det internasjonale segmentet.

Og det er liten tvil om at Leite er glad for at Byrået i Son ønsket å gå inn i Azets-familien.

– Når vi nå får inn en norsk aktør med betydelig internasjonal erfaring og kompetanse, er jeg ikke i tvil om at vi kan realisere et stort potensiale for mer internasjonal business for Azets, sier Leite.

Med Byrået i Son, vil Azets ha hele fem kontorer i Akershus. Fra før av har selskapet kontorer på Ski, Lillestrøm, Vollen og i Asker og Bærum.

Tilgang på ny teknologi

– Azets er en stor aktør som kan hjelpe oss med å drive den teknologiske prosessen videre. Tilgangen til ny teknologi og Azets’ kompetanse er noe vi vil dra stor nytte av, sier Hanne Steenhoff.

Fakta: Dette er Azets

Azets er den ledende leverandøren av teknologi og tjenester innenfor regnskap, lønn, HR, bemanning og rådgivning i Norden. Azets gjør data om til innsikt, slik at kundene kan ta bedre beslutninger.

Azets ble etablert som et nytt og selvstendig selskap i 2016, som et resultat av salget av BPO-divisjonen fra Visma.

Azets er del av den internasjonale forretningsgruppen CogitalGroup, sammen med britiske Baldwins og Blick Rothenberg.

• 80 kontorer
  • Nærmere 3.000 ansatte
  • 2,2 mrd. i omsetning i 2016
  • Flere enn 20.000 kunder

Fakta: Dette er Byrået i Son

Autorisert regnskapsførerselskap. Eksperter på bistand til utenlandske bedrifter med virksomhet i Norge. Leverer fleksible løsninger tilpasset kundenes behov for alle deler av bedriftenes økonomifunksjon.

• 13 ansatte
  • 300 kunder
  • Halvparten av kundene er utenlandske foretak

Kontaktpersoner:

Runar Leite, Direktør SME i Azets, tlf.: +47 47 20 20 47. E-post: runar.leite@azets.com

Hanne Steenhoff, daglig leder i Byrået i Son, tlf.: +47 9521 4273. E-post: hanne@bisas.no

Azets er et nordisk teknologi- og kompetansehus. Vi er den ledende leverandøren av teknologi og tjenester innenfor regnskap, lønn, HR, bemanning og rådgivning i Norden. Med flere enn 80 lokale kontorer i hele Norden, betjener våre ansatte flere enn 20 000 kunder innenfor et bredt spekter av bransjer. Vi har spesialisert oss på å løse forretningskritiske oppgaver, slik at kundene våre kan jobbe raskere, bli mer fleksible og fokusere på kjernevirksomheten. Kort fortalt – Azets forenkler og støtter virksomheter i deres vekst.

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte