Er du på reise og ser etter nærmeste klesforretning eller restaurant? Bare plott inn en emoji i KLMs messenger-tjeneste og bli guidet i riktig retning.

​Nå kan du bruke emojis til å navigere på reise

🚖 +🍕= 😀

Tenk deg at du er i en fremmed by og ser etter nærmeste minibank, restaurant eller taxiholdeplass? Nå kan du helt enkelt plotte inn en emoji av dollarsedler, eller en taxi i KLMs Messenger-tjeneste og bli guidet til nærmeste minibank eller taxiholdeplass ved hjelp av stedsnavigasjon på mobilen.

– KLM flyr tusenvis av mennesker over hele verden til nye reisemål hver eneste dag, og vi vet hvor vanskelig det kan være å finne frem når du er på et nytt sted. Derfor ønsker vi å gjøre det så enkelt som mulig for våre reisende. Bare send oss en emoji av hva du leter til oss i messenger, og vi viser deg vei, Carina Bergqvist pressekontakt for KLM i Norden.

Hjelper kundene, der de er

Daglig sendes det millioner av emojis rundt om i verden som er blitt en del av måten folk kommuniserer med hverandre. KLM mener det viktigste er å treffe kundene der de faktisk er, og med måter å kommunisere på som de faktisk bruker til daglig.

– Dette er det som gjør kombinasjonen KLM og messenger så bra. Vi kan hjelpe våre kunder gjennom de programmene de faktisk bruker i hverdagen. Siden mars i fjor har vi gitt alle våre kunder muligheten til å få all reiseinformasjon gjennom messenger. Nå tar vi dette til et nytt nivå, fortsetter Bergqvist.

KLMs nye tjeneste er tilgjengelig for alle, verden over. For mer informasjon, se www.klm.com/messenger

For bilder og video, se: http://news.klm.com/one-emoji-to-help-you-on-your-way-in-unknown-places/

Om KLM Royal Dutch Airlines

KLM Royal Dutch Airlines ble grunnlagt i 1919, og har vært en del av selskapet Air France-KLM siden fusjonen i 2004. De to flyselskapene har beholdt sin identitet og fokuserer på tre kjernevirksomheter: passasjertransport, cargo og vedlikehold av fly. Vi tilbyr våre kunder et nettverk av 320 destinasjoner i 114 land. Siden sammenslåingen har KLM nesten doblet sine inntekter og økt antallet destinasjoner. I 2015 reiste 89,8 millioner passasjerer med KLM.

CSR er en viktig del av KLMs forretningsstrategi. KLM er det første flyselskapet som gjennomfører kommersielle flyvninger på biodrivstoff, og vi har som mål å redusere CO2-utslipp med 20 prosent innen 2020, sammenlignet med nivået i 2011. Air France-KLM er rangert som verdens mest bærekraftige flyselskap 12 år på rad av Dow Jones Sustainability Index, den ledende indeksen for måling av bærekraftige virksomheter.

www.airfranceklm.com

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM