Kan Balogun frarøve Brækhus VM-titler?

Lørdagens tittelkamp mot Jessica «Sweet J» Balogun i Nordic Fight Night er Cecilias første siden hun ble syk og måtte fjerne mandlene i vinter. I Herning setter hun sine tre VM-belter i weltervekt igjen på spill. Denne gangen mot en motstander som har vunnet ti av sine seirer på knock out. Sendingen på Viasat 4 og Viaplay starter klokken 21.30.

Balogun var Cecilias sparringspartner inntil i fjor, men samarbeidet tok en brå slutt da Balogun viste interesse for Cecilias VM-titler. På 23 proffkamper har "Sweet J" kun ett tap, og den unge og lovende tyskeren ligger bare fire plasser bak Brækhus på rankingen BoxRec. Brækhus satser alt på å forsvare sine tre VM-belter, ta sin 20. strake seier som proffbokser og samtidig styrke selvtilliten før en mulig storkamp mot Anne-Sophie Mathis senere i år.

- Balogun er både tøff og dyktig, og jeg regner med en kamp med høyt tempo. Dette blir sannsynligvis den tøffeste kampen i min karrieren så langt, men så lenge jeg gir mitt ytterste er jeg sikker på at ingen kan slå meg, sier Cecilia Brækhus.

- Jeg regner med at det blir en tøff kamp. Cecilia er svært sterk, men jeg er yngre og mer målbevisst. Jeg har forberedt meg svært godt før kampen, og er sikker på at jeg vil vinne, sier Jessica "Sweet J" Balogun.

Flere kamper fra Nordic Fight Night:

Viasat 4 viser også danske Ahmad Kaddours kamp mot Gary Boulden. Kaddour ble for alvor kjent da han deltok i det amerikanske realitykonseptet The Contender. Tiden i USA ble ingen opptur. Han havnet i en åpen konflikt med en av rivalene, Ishe Smith. Deretter ble det skilsmisse før han ble fengslet for innbrudd i eks-konas hus. Nå har han fått boksekarrieren tilbake på vinnersporet og skal dokumentere formen i Nordic Fight Night.

I tillegg vises Mads Larsens kamp mot den talentfulle britiske bokseren Luke Blackledge. Larsen er presset til å vinne etter tapet i tittelkampen mot Brian Magee sist, men det blir ingen enkel oppgave. Luke Blackledge er ubeseiret på sine ni proffkamper.

Sendingen på Viasat 4 og Viaplay starter klokken 21.30

Viasat Sport sender samtlige sju kamper fra stevnet i opptak fra klokken 23.30.

Kommentatorer i Herning er Kyrre Merg og Thomas Hansvoll.

I studio sitter Christian Ramberg med Roar Petajamaa og Ole Edvard Pedersen.

• cecilia brækhus
  • viasat 4