Michael Treschow till Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

Michael Treschow till Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

Det är mycket glädjande att kunna meddela att Michael Treschow kommer till Åre. Michael kommer bl a att deltaga i Fondbolagens Förenings paneldebatt om "Hållbart företagande och ansvarsfulla investeringar ur ett lönsamhetsperspektiv". Treschow är styrelseordförande för dagligvarutillverkaren Unilever, styrelsemedlem i ABB, Knut och Alice Wallenbergs stiftelse, styrelseordförande för Institutet för Näringslivsforskning samt styrelseordförande för Föreningen Svenskar i Världen, som 2013 utsåg Zlatan Ibrahimovic till årets svensk i världen. Michael har dessförinnan haft ett antal ledande befattningar, bland annat som styrelseordförande för Ericsson samt verkställande direktör för Electrolux. Han har även varit verkställande direktör och koncernchef för Atlas Copco.

Med deltagare som Michael Treschow blir Åre Kapitalmarknadsdagar en del av Åre World Business and Sports Forum – evenemang i världsklass under Årefjällens femte och bästa årstid, vårvintern - med härlig skidåkning i sol och gnistrande snö. Här blir hela destinationen en global mötesplats för investerare, entreprenörer, forskare och representanter för ledande globala varumärken inom Business och Sport.