​Christian Hoinard, affärsområdeschef på Azets

Christian Hoinard ny chef för Azets redovisningsverksamhet

Christian Hoinard har rekryterats till Azets för att ansvara för affärsområdet Redovisning. Christian kommer närmast från KPMG. - Jag valde Azets för jag lockades av kunderna och sättet man arbetar på, säger Christian Hoinard.

Christian kommer närmast från KPMG där han sedan 2005 varit verksam inom flera olika områden. Inledningsvis som managementkonsult för stora och noterade bolag och därefter i olika ledarroller inom affärsområdet SME. Från 2016 hade han ansvaret för hela redovisning- och rådgivningsverksamheten för SME. Före KPMG var Christian CFO på ett antal företag inom telecom och skogsindustrin.

- Jag valde Azets för jag lockades av kunderna och sättet man arbetar på. Det är en imponerande kundbas med företag i alla storlekar, inte minst större bolag som efterfrågar en partner som driver moderniseringar och effektiviseringar. Azets jobbar med rätt kunder och rätt processer helt enkelt, säger Christian Hoinard.

- En av mina styrkor är att jag förstår både den stora och den lilla kunden. För stora bolag kan jag paketera ihop vad kunden egentligen behöver hjälp med. Jag är van vid att bygga långa relationer och ge råd till CFO’er. Vad gäller de små kunderna kan jag hjälpa dem att sova gott om nätterna, säger Christian.

- Jag välkomnar Christian till Azets! Han är en trygg ledare med erfarenhet av att bygga konsultverksamhet och med god kännedom om branschen. Han är dessutom starkt sälj- och kundorienterad och kan hjälpa oss att bygga attraktiva erbjudanden till framförallt små och mellanstora bolag. Jag ser fram emot att arbeta med Christian och önskar honom lycka till här på Azets, säger Anders Fryxell, vd på Azets.

- Jag kommer fokusera på ledarskap, lönsamhet och att utveckla affären. Det har varit glädjande att möta Azets medarbetare och deras stora engagemang. Erfarenheten och kunskapsnivån som redovisningskonsulterna besitter är väldigt hög. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans som ett team där vi gör saker tillsammans. Jag tror det blir blandat hårt arbete och glada skratt, avslutar Christian.