Göteborgskrogen Yaki-Da sprider sin barglans över den elektroniska musikfestivalen Into the Valley

Alla törstiga festivalbesökare kan nu glädjas åt att ännu en välkänd bar flyttar upp till Dalhalla och Into the Valley i sommar. Det är ingen mindre än göteborgskrogen Yaki-Da som gästar festivalen med sin barglans.

Yaki-Da är en stor nattklubb med flera våningar, belägen i centrala Göteborg. Vi bad våra gladlynta västkustvänner beskriva deras koncept lite mer så att vi vet vad vi kan förvänta oss utav deras bar under festivalen.

Hej Yaki-Da, vad är Yaki-Da?
När Yaki-Da öppnade fanns en idé om att vissa saker som man tycker är nice att göra, faktiskt går att göra även på natten. Utöver att dricka öl vill säga. Så vi öppnade ett ställe där man dels kan hitta små och stora rum att ha kul och dansa i, en nattöppen restaurang och en kaffebar. Att hälla sprit i kaffet har människan gjort sedan urminnes tider, så varför inte fortsätta hylla denna goda tradition? Den dryck vi främst komma att tvinga på festivalgästerna är alltså kalla och varma kaffedrinkar och hot shots!

Varför vill ni vara på Into the Valley?
Några av våra favoriter såsom John Talabot, Genius of Time, Kim Ann Foxman, Ame, Baba Stiltz och Eli Verveine har varit hos oss och spelat i några av de där små och stora rummen och vi vill givetvis se dem igen! De får man inte missa under festivalen!

Vad tror ni att ni kommer att tillföra Into the Valley?
En go och inte särskilt nördig eller pretentiös syn på kaffedrickandet!

Vad är det bästa man kan dricka på en sommarfestival?
Tvärmycket vatten och några hot shots!

Förutom Yaki-Da kommer även Musikaliska Bar och Juiceverket husera under Into the Valley-helgen. Sammanlagt tio barer kommer att finnas på hela området för att undvika bök och stök i långa köer.

• krog
  • bar