Into the Valley x Discobelle: Clea Herlöfsson

Två exklusiva Into the Valley-mixar har redan släppts på Discobelle, en av Sverige största musikbloggar och nu kommer den tredje. Denna mix står DJ:n Clea Herlöfsson för. En något melankolisk mix som sedan ljusas upp.

Clea Herlöfsson lyckas med konsten att spelade dansanta toner som får publiken att närma sig DJ-båset likt magneter. Hon har spelat på bland annat Stockholmskrogar såsom Under Bron, Marie Laveau och Berns, och Göteborgskrogen Yaki-Da. Med välvalda toner att bygga spelningarna på och egna unika danssteg brukar hon snabbt få igång dansgolvet.

Denna exklusiva mix är intensiv och skarp och passar lika väl på ett lagerlokalsrave som under en soluppgång bland grönskande kullar. Det finns dock något ambivalent över den.
- Jag var rätt melankolisk när jag gjorde den för himlen var så grå och mörk. Det kan man nästan höra i början. Sedan blir mixen skrälig, men på ett bra sätt, förklarar Clea.

Lite oförutsägbar mix som aldrig blir tråkig skulle man kunna säga. En hint om vad man kommer få höra av henne när hon spelar på Östbjörka Camp party under Into the Valley.

Lyssna på mixen här på Discobelle eller Soundcloud