Musikaliska Bar förflyttas till Into the Valley i Dalhalla och visar att man kan dricka cocktails även på festival

Många barer ska det vara på festivalen Into the Valley och för att upplevelsen ska bli något utöver det vanliga har vi en rad barsamarbeten att stoltsera med. Ett exempel är Juiceverket som ska servera juicer, både med och utan alkohol. Nästa samarbete att berätta om är Musikaliska Bar som drar upp till Dalhalla för att förgöra myten om att festival handlar om att dricka sunkig, ljummen öl.

Musikaliska Bar, beläget vid Nybrokajen i Stockholm, öppnade i somras. Det blev snabbt en favorit bland Stockholmskrogarna och blev nominerad till Nöjesguidens klubbpris 2014. I och med succén kändes det givet att låta Musikaliska Bar färga av sig även på Into the Valley.

Hej Eric Esset och Christian Fang Håkansson! Ni jobbar ju på en av Stockholms mest populära barer, Musikaliska. Nu ska ni alltså ta med Musikaliska Bar till en helt annan plats, Into the Valley. Hur gör man en sån sak?
- Vi tänker att det ska vara snabbt, enkelt och uppfriskande i alltifrån våra egna syrups till klassiska, fräscha sommarcocktails. Eller varför inte en sommarpunsch? När vi tänker på festival så tänker vi direkt pissljummen öl. Det här kommer inte alls bli så. Vi ska erbjuda en fullt utrustad, anständig bar.

Vad blir sommarens drinkhit?
- Den klassiska Paloman med teaquila, grapefrukt soda och lime. Det är lite som en uppfriskande Margarita. Testa den!

Vad blir bäst med Into the Valley och vad ser ni fram emot?
- Uppenbarligen själva atmosfären. Själva platsen Dalhalla är fantastisk, för att inte tala om miljön runt om kring. Musikmässigt ser vi fram emot Axel Boman och Kim Ann Foxman som välte dansgolvet på Musikaliska i somras. Be henne spela Jodeci - Freakin You (MK dub) och du ser hela stället go mental!

Sammanlagt tio barer kommer finnas utspridda runt hela området på Into the Valley. Tanken är att både mat och dryck ska finns tillgängligt hela tiden, så att man slipper gå varken hungrig eller törstig när man njuter av musiken som fyller kalkenstbrottet Dalhalla. På så vis kommer alla orka dansa hela helgen på Into the Valley!