Nylansering- Dekton Khalo från Avant Garde-serien

​Kollektionen Dekton® Avant-Garde‘20

De mest vågade färgerna och texturerna lanseras i The Collection 2020

Inom The Collection Dekton® 2020 presenterar Cosentino spektakulära Avant-Garde´20-serien med tre exklusiva premiumfärger: Laurent, Helena och Khalo. Dessa tre unika färger ökar antalet estetiska möjligheter för de mest banbrytande projekten, vilket möjliggör skapandet av lyxiga utrymmen där designen hamnar helt i centrum. Laurent, Helena och Khalo är inspirerade av natursten och har en spektakulär glans och oöverträffad hållbarhet.

Laurent, inspirerad av naturstenen Port Laurent, är en unik färg som sticker ut genom dess komplexitet och skönhet. Ytstrukturen spelar med olika skuggor, effekter och nyanser, genom vilka guldmarmoreringen ger personlighet och värme till den djupa, mörka bakgrunden. Denna design ger den perfekta balansen för att utforma de mest sofistikerade utrymmena. Laurent ingår i Dekton® Natural Collection.

Helena, med vita och gråa toner som är balanserade och ger en delikat levande effekt. Denhar djupet som är karakteristiskt för onyx, naturstenen som har inspirerat denna spännande design. Dess stora skönhet och anmärkningsvärda glans gör den idealisk för att dekorera ett elegant utrymme full av personlighet. Helena ingår i Dekton® XGloss Stonika Collection.

Khalo är inspirerad av graniten Patagonia, en av världens mest eftertraktade stenar, tack vare dess unika former och toner. Med sin polerade finish, tack vare vår Dekton® XGloss-teknik, har Khalo en spektakulär glans som ytterligare stärker den komplexa och färgstarka designen. Intensiva svarta inslag, bleka guldtoner och rostade bruna partier kombineras för att skapa en färg som är originell och unik för marknaden. Khalo tar plats och kan därav användas i de mest fantastiska designprojekten. Khalo är via lanseringen integrerad i kollektionen Dekton® XGloss Stonika.