Di Luca & Di Luca stolta vinnare av Årets leverantör

Di Luca & Di Luca stolta vinnare av Årets leverantör

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca med varumärkena Zeta och Delizie är utsedda till vinnare av Årets leverantör i Dagligvarugalan 2011. Dagligvarugalan gick av stapeln under torsdagkvällen den 15 september 2011.

Kriterierna för att bli Årets leverantör är att vara ett företag som i påtaglig grad bidragit till att skapa mervärden för butiken eller butikskedjan. Det kan beröra såväl sortiment, service, teknik eller annat som påtagligt ökat butikens värde för kunderna och/eller personal.

Juryns motivering lyder:
"Företaget har på ett unikt sätt bidragit till att placera Medelhavsmaten på svenskarnas bord. Med genuint engagemang har det utvecklat sortimentet till en lönsam helhet, som innehåller både produkter, matinspiration och måltidslösningar."

-          Di Luca & Di Luca är ett familjeföretag med rötterna i Medelhavet och Italien. Fernando Di Luca som är grundare av företaget har i fyrtio år strävat efter att förmedla medelhavsmaten med dess goda smaker och fantastiska hälsoegenskaper till sitt nya hemland. Produkter av hög kvalitet, inspiration och kunskapsförmedling i form av receptfoldrar, böcker och ett mycket nära samarbete med säljorganisationen och matinspiratörerna från Sales Support, är några av de viktigaste nycklarna i vår framgång och kanske bidragande till att vi vinner Årets leverantör, säger en stolt Jerker Norström, vd Di Luca & Di Luca.

För mer information kontakta gärna:
Jerker Norström, vd Di Luca & Di Luca, 08-556 941 11, jerker.norstrom@diluca.se
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,