Grilla smakrik italiensk salsiccia från Delizie

Grilla smakrik italiensk salsiccia från Delizie

Lagom till grillsäsongen lanserar Delizie en helt färsk, smakrik, klassisk Salsiccia. Delizie Salsiccia är gjord på enbart färskt italienskt fläskkött, en italiensk premiumkorv med hela 95 procents kötthalt. Delizie Salsiccia kompletterar med detta sitt högklassiga charksortiment som finns i skivad form såväl som Delizie Chorizo Fresco, som också passar utmärkt på grillen.

Salsiccia har sitt ursprung i Italien och tillverkas av väl utvalt grovmalet fläskkött som smaksätts med vitt vin, svartpeppar, salt och lite vitlök. Dessutom är det vanligt att variera smaksättningen med örter som rosmarin eller fänkål.

Delizie Salsiccia har den klassiska smaksättningen; vitt vin, salt, peppar och lite vitlök och innehåller inga örter. Delizie Salsiccia tillverkas av färskt italiensk fläskkött, i huvudsak sidfläsk, som är den traditionella styckningsdetaljen i salsiccia. Korven stoppas i en mycket tunn naturtarm som används speciellt för salsiccia. Innan Delizie Salsiccia packas torkas den under några timmar för att reducera vätskeinnehållet och därefter vakuumpackas den omgående. Detta tar fram salsiccians traditionella smak och doft och ökar korvens hållbarhet.

Delizie Salsiccia passar utmärkt att tillaga genom stekning i panna, i ugn eller genom grillning. Det är vanligt att dela salsiccian med ett snitt längs med korven och vika ut den likt en fjäril, då blir tillagningstiden kortare och du undviker att få en rå kärna. Prova också att använda Delizie Salsiccia som färs i en pastasås eller gryta genom att skala av skinnet och steka den grovhackade köttblandningen. Salsiccia är också gott som alternativ till pancettan i en carbonara.

Produktinformation
Delizie Salsiccia säljs i fyrpack på ca 350 g hos ICA och Axfood från vecka 13 och kostar 159 kr/kg.

För mer information, vänligen kontakta:
Catrine Bjulehag, PR och informationsansvarig på Di Luca & Di Luca AB
E-post: catrine.bjulehag@diluca.se, telefon: 0707-48 00 12 eller 08-556 942 10