Zeta gratulerar Sveriges juniorkocklandslag till OS-guld

Zeta gratulerar Sveriges juniorkocklandslag till OS-guld

Zeta och Di Luca & Di Luca är idag extra stolta sponsorer då Sveriges juniorkocklandslag tagit guld vid OS i Erfurt, Tyskland. Sedan 1996 har laget tagit medaljer i alla olympiska tävlingar.

-          Det är en fantastisk bedrift att för sextonde (16!) året i rad ta medalj i OS och vi på Zeta tycker att det är en ynnest att få samarbeta med dessa erkänt professionella kockar och ser fram emot att tillsammans få fortsätta utveckla både svensk- och medelhavsgastronomi, säger Christian Di Luca, vd för Gruppo Di Luca.

Ett färskt exempel på samarbetet mellan Zeta och Sveriges juniorkocklandslag är Zetas allra senaste receptbroschyr där tre medlemmar ur juniorkocklandslaget presenterar sitt sätt att använda olivolja i varsin trerättersmeny.

-          OS-guld-medaljörerna Emma Erlandsson, Sebastian Gibrand och Isak Oldenburg har var och en på ett unikt sätt tolkat och skapat menyer utifrån Zetas olivoljor. Tre riktigt härliga menyer i broschyren som man hittar i butik och på zeta.nu, avslutar Christian Di Luca.

Di Luca & Di Luca har ett sponsoravtal med Sveriges juniorkocklandslag som sträcker sig fram till och med 2014. I juniorkocklandslaget ingår sju kockar från hela Sverige, som gallrats ut bland 90 sökande. Mer information om Sveriges juniorkocklandslag finns på www.juniorkocklandslaget.se

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca grundades 1971 av Fernando Di Luca – italienaren som tog olivoljan, pastan och kunskapen om medelhavsmaten till Sverige. Di Luca & Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet, under de egna varumärkena Zeta och Delizie, samt ett antal starka agentursvarumärken. Företaget omsatte 2011 cirka 700 miljoner kronor. Di Luca & Di Luca ägs av familjen Di Luca med syskonen Gabriella, Christian och Paola i spetsen och drivs tillsammans med ett fyrtiotal medarbetare på Södermalm i Stockholm.

Di Luca & Di Luca ingår i koncernen Gruppo Di Luca tillsammans med vinimportören Enjoy Wine & Spirits, som tillsammans omsätter ca 1,1 Mdr. Mer om Di Luca & Di Luca på www.diluca.se