Betala med Swish hos Elgiganten

Nu kan kunder som handlar via Elgigantens nätbutik och kundtjänst betala med Swish. ­– Det är viktigt att möta kundernas önskemål om enkla betallösningar, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Elgigantens e-handel växer stadigt. Tillväxten beror till stor del på ändrat kundbeteende och kontinuerliga förbättringar av hemsidan för att underlätta för kunderna. Tillväxten beror till stor del på justeringar av hemsidan för att underlätta för kunderna. Genom en mer överskådlig presentation av sortimentet och en förenklad kassa ökade till exempel konverteringsgraden med 20 procent under 2017. Nu förenklas e-handeln ytterligare med Swish som betalningsalternativ.

– Vi fortsätter utveckla vårt digitala erbjudande med en så smidig e-handel som möjligt och då är det viktigt att möta kundernas önskemål om enkla betallösningar. Swish har över sex miljoner användare i dag, så det känns väldigt bra att vi nu kan erbjuda det betalningsalternativet, säger Niclas Eriksson.

Även kunder som handlar via Elgigantens kundtjänst kan betala med Swish.

• Ekonomi, finans

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.200 anställda och 163 butiker och varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och på Färöarna. Räkenskapsåret 2016/2017 uppgick koncernens omsättning till 34,2 miljarder NOK. I Norden finns totalt 425 varuhus och ca 10.000 medarbetare. Alla nordiska varuhus får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.