Vi firar fem års jubileum idag 20190401!

Nyhet   •   Apr 01, 2019 08:00 CEST

Verksamhetschef Johan Hagström

Familjeterapeuterna Syd AB & Själbodgatans Psykoterapimottagning AB firar idag fem års jubileum. Det har varit fem år av högintressant utveckling inom den psykoterapeutiska behandlingsvärlden som vi har vi fått ta del av från våra behandlare, kollegor, samarbetspartners och psykologstuderande. Olika människor har genomströmmat vårt sammanhang under åren. Det har varit mycket stimulerande och lärorikt för oss. Vi har lärt oss de senaste teorierna från yngre psykologstuderande som har gjort sin PTP tjänstgöring och kandidattermin hos oss. Digitaliseringen är nog det mest omvälvande inom branschen vilken vi har kunnat utveckla hos oss tack vare PTP psykologer och yngre behandlare. Tillväxttakten i företagets kassaflöde har varit enorm. Från en blygsam omsättning på 100.000 åren 2013/14 till snart 6 000 0000 kronor per år har vi en helt annan förutsättning att bygga vidare på nästkommande femårsperiod. Vi finns i dagsläget på 11 platser i södra Sverige och har fem utlandsfilialer. Under årens lopp har vi blivit mer och mer fokuserade på kärnverksamheten Psykoterapi, Utbildning och Handledning. Vi har hela tiden haft en stor tillströmning av behandlare som vill arbeta för och med oss och klienter som står i kö för att få komma i behandling. Den stora utmaningen för oss har varit att hålla jämna steg med den ökande efterfrågan på våra tjänster. Som verksamhetschef känner jag en oerhörd stolthet över det som jag och mina medarbetare har byggt upp de här åren. Jag ser med tillförsikt framemot fem nya år!

Kommentarer (0)

Kommentera