Digitala Företagshälsan Qurant+ Familjeterapeuterna Syd = sant!

I fredags möttes Qurants VD Maria Schutz Funk och Familjeterapueterna Syds VD Johan Hagström för ett fördjupat samarbete. Planen är att hjälpa varandra att växa på den digitala marknaden för hälsovårdande insatser. Arbetsgivare och kanske allra mest HR söker ofta hjälp via de etablerade företagshälsovårdföretagen med olika stor framgång för problem som psykisk ohälsa bland anställda. Hos Qurant erbjuds en heltäckande insats från första samtalet där den anställde blir professionellt slussad av en sjuksköterska till rätt behandling. Hos Familjeterapeuterna Syd kan behandling av Psykolog, Psykoterapeut och Beteendevetare sättas in redan samma dag som uppdraget ges. Den snabba hanteringen av en anställds utmaning skapar ett mervärde för arbetsgivaren och sänker risken för lång sjukskrivning.