Fontana Grilloumi i ny förpackningsdesign

Grillsäsongen är i full gång och lagom till midsommarhelgen relanserar Fontana Food den omtyckta grillosten Fontana Grilloumi. Nu finns Grilloumin åter i butik med ny design och förpackning. Den fungerar utmärkt att grilla eller steka och passar bra till pasta, sallad och potatisgratäng men är också god att äta precis som den är.

Som ett led i Fontanas innovations- och varumärkesarbete relanseras nu Fontana Grilloumi. Den omtyckta grillosten är en bästsäljare och Fontanas VD Loizos Papadopoulos glädjs åt att kunna presentera den nya Grilloumin mitt i den glödheta grillsäsongen.

–Vi ser en stark ökande efterfrågan på grill- och stekostar och vi är stolta över att bredda vårt ostsortiment och att nu åter kunna erbjuda alla grill- och ostälskare den nya Grilloumin. Vi är alltid på jakt efter nya smakupplevelser och med den nya osten kan vi lova en fantastisk god grekisk matupplevelse, säger Loizos Papadopoulos.

Doften, känslan och myset kring grillen

Fontana har Sveriges bredaste sortiment av grekiska och cypriotiska ostar, vilka håller bästa kvalitet. Nya Grilloumi består av hundraprocentigt naturliga produkter och inga färg- eller konserveringsmedel förekommer. Den ko-, får- och getmjölk som finns i osten kommer från norra Grekland. Fontanas ostar produceras i Grekland och på Cypern enligt traditionella och genuina recept. De världsberömda ostarna Feta, Halloumi, Getost, Saganaki och nu Grilloumi ses som en oumbärlig del av en god smakupplevelse och passar perfekt till grillad mat. Ostarna är dessutom nyttiga och görs på vegetabiliskt löpe.

Vi svenskar vurmar för grillen och även i Grekland finns en stark kärlek till grillad mat. Främst grönsaker, i synnerhet aubergine och rotfrukter, men också en hel del kött och fisk. Medelhavet gör sig ständigt påmind och har gjort grekerna till mästare att tillreda fisk och skaldjur med olika tillbehör.

Fontana Grilloumi finns i två olika varianter och smaker:

• Grilloumi Original (200g och 400g). En klassisk grekisk grillost med mild, fyllig smak och lätt sälta. Konsistensen bjuder på lätt tuggmotstånd. En perfekt allround ost.
  • Grilloumi Premium. En lite lyxigare Grilloumi gjord på hälften får- och hälften getmjölk vilket ger en rikare smak med mer karaktär. Har en något fastare konsistens

Grilloumiosten finns i de flesta matbutiker och kostar cirka 29 kronor.

• recept
  • ost
  • mejeri
  • grilloumi